1. FAQ | Sunweb
  2. Stoelreservering
  3. Hoe kan ik een stoel reserveren bij Transavia?

Alle thema's

Hoe kan ik een stoel reserveren bij Transavia?

Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 7 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 6 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen. Let op! Reserveer jij zeven weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zeven weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Niet-Flexibele vluchten
Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het boeken duren.

Tip! In jouw Mijn Sunweb account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:


Hoe maak ik een stoelreservering?
1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Sunweb (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (niet-flexibele vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per e-mail.

Kosten stoelreservering
Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben.

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen

Bestaat jouw reisgezelschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.


Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia. Een stoelreservering is niet verplicht. Tijdens het online inchecken kun je kosteloos stoelen kiezen die op dat moment nog beschikbaar zijn. Houd er wel rekening mee dat er op dat moment misschien niet meer genoeg stoelen naast elkaar beschikbaar zijn voor jou en jouw medereizigers. Hierdoor kan het voorkomen dat bijvoorbeeld kinderen naast een andere volwassene in het vliegtuig reizen.


De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.



Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Antwoord binnen 3 uur

Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Het is momenteel druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 30 minuten

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 2 werkdagen

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Antwoord binnen 3 uur
Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Het is momenteel druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 30 minuten
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 2 werkdagen
Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in