Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?
We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op onze website.

De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.

Wanneer je de SGR Corona-voucher niet wil uitgeven, maar in uitbetaalt wil hebben dan kan dat. De voorwaarden gelden als volgt:

Vouchers uitgegeven t/m 19-06-2020:

Indien je een voucher van ons hebt ontvangen met een uitgiftedatum tot en met 19 juni 2020 en je jouw voucher niet of niet geheel hebt gebruikt, kun je een verzoek tot terugbetaling indienen via de Mijn Sunweb pagina. Klik op ‘bekijk jouw voucher’. Onder jouw voucher (waar het bedrag staat) zie je de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en vervolgens doorloop je de stappen. Uiterlijk 12 maanden na de uitgiftedatum wordt het bedrag uitbetaald. Houd er rekening mee dat vanwege de drukte de uitbetaling soms enkele weken kan duren.

Vouchers uitgegeven vanaf 20-06-2020:

Indien je een voucher van ons hebt ontvangen met een uitgiftedatum vanaf 20 juni 2020 ben je niet verplicht om jouw voucher te aanvaarden en mag je te allen tijde een verzoek tot terugbetaling indienen. Dit is mogelijk via de Mijn Sunweb pagina. Klik op ‘bekijk jouw voucher’. Onder jouw voucher (waar het bedrag staat) zie je de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en vervolgens doorloop je de stappen. Wij zullen je dan binnen enkele weken terugbetalen.

De SGR dekking is verlengd voor voucher die tot en met 31 maart 2021 worden uitgegeven, voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021. De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven voor de duur van 12 maanden na uitgifte altijd door de SGR gedekt.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.


Ik wil mijn SGR dekking behouden, wat moet ik doen?
Als jij met jouw SGR Corona-voucher voor de vervaldatum een nieuwe vakantie bij ons boekt is jouw vakantie opnieuw gedekt door de SGR. Voordat de SGR dekking van jouw voucher verloopt nemen wij contact met je op om te vragen of je de voucher wilt inwisselen, wilt behouden zonder SGR dekking of wilt laten uitbetalen.
Wat betekent de vervaldatum op mijn SGR Corona-voucher?
De vervaldatum staat vermeld op jouw voucher en kan je ook terugvinden in Mijn Sunweb. De vervaldatum is de datum dat de SGR dekking afloopt. Dit betekent niet dat jouw voucher niet meer geldig is. Jouw voucher blijft geldig en kan je ten alle tijden gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag buiten de vervaldatum van de SGR dekking liggen, je mag iedere gewenste vertrekdatum kiezen op onze website.





Als ik mijn voucher heb gebruikt voor een nieuwe boeking, maar deze vakantie kan niet doorgaan i.v.m. het Corona virus, krijg ik dan een nieuwe voucher?
Wanneer jij met jouw (SGR/ Sunweb-) Corona-voucher een nieuwe vakantie bij ons hebt geboekt, maar deze kan onverhoopt niet doorgaan door het Coronavirus dan krijg jij van ons niet opnieuw een voucher, maar ontvang je je geld terug. De voorwaarden van onze geldteruggarantie vind jij hier.
Hoe kan ik mijn voucher gebruiken?

Jouw voucher kan jij gemakkelijk inwisselen tijdens het betaalproces van jouw nieuwe boeking. Wanneer jij een nieuwe vakantie bij Sunweb hebt geboekt dan zijn hier de ANVR en SGR voorwaarden van toepassing op jouw nieuwe reis.

Om het inzetten van jouw voucher zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben wij een handige video voor jou gecreëerd. In deze video leggen wij jou stap voor stap uit hoe jij de voucher kan inzetten bij het maken van een nieuwe boeking.

Jij kan jouw voucher eenvoudig vinden in jouw Mijn Sunweb account.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 


Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact

Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact
Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb