Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Voorwaarden SGR corona-voucher
Hieronder tref je de voorwaarden aan van de SGR corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.

SGR corona-voucher
Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een pakketreis geboekt. Omdat jouw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heb je van ons een SGR corona-voucher ontvangen waarmee je tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons.

Wat feiten op een rijtje over de SGR corona-voucher:

a) Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
b) Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
c) Op de voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
c) Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
d) In dat geval dien je de voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
e) De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
f) De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
g) Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR. Meer informatie hierover vind je hier.

Vouchercode
De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.

De voucher is een vordering op naam van de hoofdboeker op ons. De voucher is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan een derde, behalve aan de SGR ingevolge artikel 8 van de garantieregeling SGR.

Inwisselen
De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.

Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Sunweb Group en de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.


Waarde SGR corona-voucher
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Vouchers uitgegeven t/m 19-06-2020:
Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen achttien (18) maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

Vouchers uitgegeven vanaf 20-06-2020:

Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt binnen enkele dagen terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.

Voorwaarden Sunweb corona-voucher
Hieronder tref je de voorwaarden aan van de Sunweb corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.

Sunweb corona-voucher

Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een flight-only boeking gemaakt. Omdat jouw boeking is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus, heb je van ons een Sunweb corona-voucher ontvangen waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons. Ook als jouw pakketreis eerder is afgebroken als gevolg van het coronavirus ontvang je ter compensatie van de gemiste vakantiedagen van ons een Sunweb corona-voucher.


Vouchercode
De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.

Inwisselen
De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.

Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Sunweb Group en de ANVR Boekingsvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

Waarde voucher
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat: i) je reeds voor jouw flight-only boeking had (aan)betaald ten tijde van de annulering of, ii) dat je ter compensatie van ons krijgt vanwege de gemiste vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Vouchers uitgegeven t/m 19-06-2020:

Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen achttien (18) maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

Vouchers uitgegeven vanaf 20-06-2020:

Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt binnen enkele dagen terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.

Ik kan mijn favoriete accommodatie nog niet boeken voor het volgende seizoen, wanneer komt deze online?

Leuk dat je jouw favoriete vakantieadres alweer vast wilt leggen voor het volgende seizoen. Het hele jaar door zijn wij druk bezig met het regelen van het aanbod voor het volgende seizoen. Staat de beschikbaarheid van jouw vakantie nog niet online? Dan zijn wij nog druk bezig met de onderhandelingen op jouw vakantiebestemming.

Zomer
Opzoek naar een zomervakantie? Tot en met december kunnen er dagelijks nieuwe vakantie online worden geplaatst. Houd onze website dan ook goed in de gaten. Staat jouw accommodatie er tot en met december nog niet tussen, dan hebben wij helaas nog geen uitsluitsel of wij deze vakantie kunnen gaan aanbieden. Het Contact Center heeft, totdat de vakantie online staat, niet meer informatie over het aanbod. Vanaf december kun je altijd contact opnemen met vragen over het aanbod voor het daarop volgende seizoen.


Winterzon

Ga je liever in de winterzon periode weg? Tot en met juni kunnen er dagelijks nieuwe vakantie online worden geplaatst. Houd onze website dan ook goed in de gaten. Staat jouw accommodatie er tot en met juni nog niet tussen, dan hebben wij helaas nog geen uitsluitsel of wij deze vakantie kunnen gaan aanbieden. Het Contact Center heeft, totdat de vakantie online staat, niet meer informatie over het aanbod. Vanaf juni kun je altijd contact opnemen met vragen over het aanbod voor het daarop volgende seizoen.

Kan ik mijn vakantie annuleren buiten de 3 dagen van 'gratis annuleren'?
Jouw vakantie kan je uiteraard altijd annuleren. Valt de boeking buiten de voorwaarden van gratis annuleren, dan krijg je annuleringskosten doorberekend. Deze kosten berekenen wij volgens de Sunweb Voorwaarden.

Klik hier om naar de Sunweb voorwaarden te gaan. 

De hoofdboeker kan de vakantie annuleren via Mijn Sunweb
Mag ik mijn boeking wijzigen naar een andere bestemming?
Wil je jouw vakantie omboeken naar een andere bestemming, dan houden wij de regels van de Totally Snow voorwaarden aan. Dit betekent dat jouw huidige boeking tot 6 weken voor vertrek omgeboekt kan worden.Alleen de hoofdboeker mag de reis wijzigen.

LET OP: Ga je op vakantie naar Agadir, Marrakech, Lissabon, Porto of Valencia (het gehele jaar), naar Athene, Mykonos in het zomerseizoen (april tot en met oktober) of naar Larnaca op Cyprus in de winterzon periode (november tot en met maart)? Dan gelden er afwijkende voorwaarden. Wil je hier meer informatie over ontvangen, neem dan contact op met ons Contact Center via de klantenservice pagina.

Heb je al een stoelreservering gemaakt en boek je de desbetreffende vlucht om? Dan vervalt je stoelreservering en moet je een nieuwe stoelreservering maken.

Speciale boekingen

Betalen & prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Sunweb

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact

Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact
Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb