Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Canarische eilanden - verplichte PCR-test
Om van je vakantie op de Canarische eilanden te genieten, is het verplicht om vanaf 14-11-2020 een gezondheidsverklaring mee te nemen op basis van de resultaten van de PCR-test. Deze test kan gratis afgenomen worden via Sunweb.

PCR-TEST

De PCR-test, of ook wel bekend als de Corona-test, is een test waarbij wordt gecontroleerd of er generiek materiaal van het Covid19-virus in de neusholte of keelholte aanwezig is.

VEREISTEN PCR-TEST
De test moet 72 - 48 uur voor aankomst worden afgelegd. Het resultaat moet negatief zijn, wat de passagier tijdens de reis moet kunnen aantonen in de gezondheidsverklaring.
NB: indien de test niet voor aankomst wordt gedaan, zal de test lokaal worden uitgevoerd met het risico van verplichte quarantaine. Als Sunweb adviseren wij je daarom dringend om de test voor vertrek af te leggen.

Voorbeeld: Kom je aan op 27-08-2020 om 09:00 uur, dan moet je je laten testen tussen 24-08-2020 tussen 09:00 uur en 25-08-2020 09:00 uur.


WAAR DE TEST NEMEN
We bieden jou en jouw reisgezelschap (12 jaar en ouder) graag een volledige vergoeding (t.w.v. 46,80 euro per persoon) van een COVID-19 test aan om jou veilig van je vakantie te laten genieten. Dit bedrag storten wij automatisch 2,5 week na jouw vertrekdatum terug op jouw rekening. Raadpleeg jouw huisarts of een testlocatie bij jou in de buurt voor een geschikte testlocatie. LET OP: Je dient de test af te laten nemen bij een testlocatie die negatieve uitslagen uitgeeft. Een testuitslag waarop staat "niet gedetecteerd" is niet voldoende. Raadpleeg daarom vooraf of jouw gewenste testlocatie, duidelijke negatieve uitslagen uitgeeft. Zonder duidelijke uitslag mag je niet afreizen. Niet alle testcentra, testen zonder klachten. Houdt hier rekening mee. Je kunt bijvoorbeeld wel testen zonder klachten bij testcentra Zaventem.

GRATIS PCR-TEST VIA SUNWEB
Het is mogelijk om via Sunweb de kosten te laten vergoeden van de PCR-test (t.w.v. 46,80 euro per persoon)

WANNEER IS DE TEST VERPLICHT?
Voor alle reizigers vanaf 6 jaar is de test verplicht.

HOE CONTROLEER IK OF HET RESULTAAT BIJ DE BESTEMMING BEKEND IS?
Je dient de gedrukte versie van de verstrekte gezondheidsverklaring/afreisdocument mee te nemen.

WAT ALS JIJ OF JOUW GEZELSCHAP POSITIEF GETEST IS?
Zodra dit het geval is raden we je aan om contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen of we iets voor jou kunnen betekenen.

Om naar de Canarische eilanden af te mogen reizen moet de test:

- een negatieve uitslag hebben gegeven, wat bevestigd moet zijn in een te overhandigen afreisdocument. Zonder deze bevestiging word je niet aan boord gelaten.
- het afreisdocument moet in het Engels zijn geschreven (geen vertaling) en moet de naam (conform paspoort) en het paspoort/nationale identiteitskaartnummer van de reiziger bevatten.

In een uitzonderlijk geval geeft de test onvoldoende duidelijk aan of er wel of geen besmetting is. In dit geval krijg je hiervan ook een bevestiging op schrift. Neem in dat geval contact met ons op met deze bevestiging. Dan kijken wij graag met je mee wat we voor je kunnen betekenen.


Houd er rekening mee dat deze informatie geldig is volgens de regels van vandaag (02.07). Regelgeving met betrekking tot Covid19 kan veranderen.

Voor algemene richtlijnen per bestemming, klik hier.

Voor meer informatie over de PCR test klik hier en hier.

LET OP: Ook bij het inchecken in het hotel kan er om de testuitslag gevraagd worden.

De test is verplicht tot nader order. Wij vergoeden de testen alleen zolang dit verplicht wordt door het land van bestemming.



Spanje - verplichte maatregelen
Vanaf 1 juli is reizen naar Spanje weer mogelijk. De Spaanse overheid heeft vanaf 1 juli verplicht om voor aankomst (op al hun luchthavens) het zogenoemde FCS formulier in te vullen. Daarin geef je onder andere aan welke landen je onlangs hebt bezocht. Na registratie ontvang je een QR-code.
  
Elk formulier is persoonlijk en niet overdraagbaar en wordt geassocieerd met een enkele reis. In het geval dat de passagier minderjarige of een afhankelijke / gehandicapte persoon is, kan het formulier worden ingevuld door hun tutor, die verantwoordelijk is voor de juistheid van de verstrekte informatie.

Voordat je naar Spanje reist, moet je ervoor zorgen dat je het formulier ondertekent, op de website spth.gob.es of in de mobiele app. Hiermee krijg je de Health QR Code die je (papier of mobiel) moet laten zien bij de health control van de luchthaven om je reis te kunnen voortzetten.

Als je het formulier ondertekent vanuit de app, verschijnt het in het gedeelte 'Mijn reizen' en ontvang je een e-mail die je kunt afdrukken.

Let op: Het formulier kan pas na het online inchecken ingevuld worden aangezien er om een stoelnummer gevraagd wordt.

Het invullen van dit formulier is verplicht. Als je het formulier niet hebt ingevuld, kan jou de toegang tot Spanje worden geweigerd.

Als je problemen ondervindt bij het invullen van het formulier, stuur dan een e-mail naar spth@sanidad.gob.es met een screenshot van het probleem. Geef in het e-mailonderwerp ook aan of je de website of de mobiele applicatie gebruikt.



Hoe kan ik een excursie boeken?

Alle excursies kun je ter plaatse boeken bij de reisleiding. Boek je de excursie bij de reisleiding, dan ben je verzekerd van een goede service en kwaliteit. 

Op onze website hebben wij per bestemming een overzicht gemaakt van de excursies. Je kunt deze terugvinden op onze bestemmingspagina's of op de accommodatiepagina van jouw vakantie onder het tabje bestemming.

De prijzen en beschrijving van de excursies die op onze website staan zijn onder voorbehoud. De prijzen kunnen ter plaatse afwijken. Ook kan het voorkomen dat excursies soms afwijken van de beschrijving. Dit kan komen door een veranderde plaatselijke situatie.

Houd er rekening mee dat als er te weinig belangstelling is voor een excursie deze niet georganiseerd wordt. 

Deelname aan excursies is op vrijwillige basis en altijd op risico van de deelnemers. De rol van Sunweb bij het organiseren van excursies is slechts van bemiddelende aard. Sunweb kan hierdoor nooit aansprakelijk worden gesteld voor schade en/of letsel ontstaan tijdens of door deelname aan een excursie.

Hoe kan ik online inchecken bij Brussels Airlines?

Voor alle vluchten met Brussels Airlines kun je vanaf 24 uur vertrek jouw vlucht online inchecken. Let op: het is niet mogelijk om online in te checken bij 9 personen of meer.

Hoe werkt het?
1. Houd de laatste 6 cijfers van jouw boekingsnummer bij de hand

2. Ga naar de website van Brussels Airlines
3. Volg de stappen en maak en stoelkeuze
4. Check jezelf en je eventuele reisgenoten in

5. Print je boardingspas(sen) uit

Als je online hebt ingecheckt, kunt je op de luchthaven eenvoudig jouw bagage afgeven bij de Scan & Fly.

Let op! Reis je met een baby? Dan checkt Brussels Airlines jou in en kun je niet zelf online inchecken. De luchtvaartmaatschappij wijst dan jouw stoelen toe. Jouw boardingspas kun je afhalen bij de 'special assistance balie' op de luchthaven van Brussel.

De internet check-in is niet verplicht. Indien je ervoor kiest om niet op voorhand online in te checken, maak je voor de check-in gebruik van de CUSS-machines in de vertrekhal van de luchthaven. Er is Brussels Airlines personeel aanwezig om je hierin te begeleiden.

 

De check-in wordt geheel verzorgd door Brussels Airlines. Zij hebben de gehele procedure uitgebreid voorbereid. Mocht er desondanks toch wat misgaan, dan kan je op de luchthaven de verantwoordelijke aan de infobalie van Brussels Airlines aanspreken.


Informatie over SGR corona-voucher voor een geannuleerde pakketreis

Algemene voorwaarden & inleveren voucher
Als jouw vakantie is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je een corona-voucher om een nieuwe vakantie te boeken bij ons. Jouw corona-voucher kan gebruikt worden voor boekingen die gemaakt worden binnen één (1) jaar na uitgifte voor een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De voucher wordt uiterlijk twee tot drie weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd. Alle informatie over de vouchers en mogelijkheid voor het inwisselen van jouw vouchers vind je hier.

Wat is de voucher waard?
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?
De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)

Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik de voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?
Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt gebruiken.

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here.

De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.

Vouchers uitgegeven t/m 20-06-2020:
Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen achttien (18) maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

Vouchers uitgegeven vanaf 21-06-2020:
Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt binnen enkele dagen terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat alle vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021 SGR gedekt zijn tot aan hun vervaldatum. De garantie vervalt dus niet 31 december op al uitgegeven vouchers. Wanneer de garantie door SGR niet verlengd wordt, zullen vouchers uitgegeven vanaf 1 januari geen SGR dekking meer hebben.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact

Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact
Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb