1. FAQ | Sunweb
  2. Informatie
  3. Wat gebeurt er als ik het schip mis?

Alle thema's

Wat gebeurt er als ik het schip mis?

Er zijn twee momenten waarop je het schip eventueel zou kunnen missen. Bij aanvang van de cruise of tijdens de cruise.

Bij aanvang van de cruise

Heb je de cruise gemist omdat jouw vlucht vertraging had? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je helpen om naar de volgende haven te komen en eventueel een overnachting te regelen.

Wie verantwoordelijk is voor de kosten hangt af wie de vlucht heeft georganiseerd. Heb je de vlucht met Sunweb geboekt dan zal Sunweb de kosten op zich nemen. Heb je zelf de vlucht geboekt dan helpen we je uiteraard, maar ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten.

Is niet de vlucht de oorzaak maar ben jij om een andere reden te laat aangekomen, dan zullen de kosten voor vervoer naar de volgende haven en de hotelovernachting voor eigen rekening zijn.

Tijdens de cruise

Tijdens de cruise ga je natuurlijk verschillende bestemmingen ontdekken. Dit kun je op twee manieren doen. Je kunt de stad zelf gaan ontdekken of je kunt een excursie boeken bij de cruiserederij.

Zelf op ontdekking

Als jezelf op ontdekking gaat op de bestemming dan draag jij de verantwoordelijkheid om op tijd terug te zijn bij het schip. Het is belangrijk hier op twee dingen te letten. Je hebt de tijd dat het schip vertrekt en je hebt de tijd dat je terug moet zijn op het schip. Hier zit altijd een tijd tussen omdat het schip tijd nodig heeft om zich gereed te maken te vertrekken. Op het moment dat je van het schip van boord gaat staan er vaak borden die exact benoemen hoe laat je weer terug bij het schip moet zijn. Kun je geen bord vinden, vraag het dan aan de bemanning die bij de uitgang staat. Die weten dat altijd.

TIP: zet een alarm op je telefoon en zorg dat je je reisdocumenten meeneemt

Wat er gebeurt wanneer je te laat bent, is afhankelijk van de situatie. Stel, je bent op een bestemming en zit in de trein vanuit een populaire bezienswaardigheid en er is een grote onverwachte gebeurtenis wat impact heeft op de hele bestemming. Op het moment dat er meerdere mensen van het cruiseschip in die trein zitten en het cruiseschip is zich bewust van de situatie, dan zal de bemanning zeker kijken of het mogelijk is om langer te wachten. Het is immers het doel van de bemanning om iedereen een leuke vakantie te bieden.

Ben jij, als stel of familie, alleen te laat omdat je bijvoorbeeld de tijd bent vergeten, dan zal het schip zich gereed maken om te gaan vertrekken. Kom je voor het tijdstip van vertrek nog aan dan is er een kleine kans dat je nog aan boord mag. Maar, dit is volledig afhankelijk van het oordeel van de kapitein of het nog veilig is om je aan boord te laten.

Op het moment dat je te laat bent is er altijd nog iemand van de cruiserederij aan de kant om je verder te helpen. Uiteraard kun je op zulke moment ook contact met ons opnemen. We helpen je om naar de volgende haven te komen en zorgen ervoor dat je kunt overnachten. De kosten voor de vlucht en het hotel zijn voor eigen rekening.

Met een excursie van de cruiserederij

Op het moment dat je een excursie met de cruiserederij neemt is de cruiserederij verantwoordelijk dat je op tijd aankomt bij het cruiseschip.

Let op: het kan zijn dat tijdens je excursie de mogelijkheid hebt om vrij rond te wandelen of een activiteit te bezoeken. Dan wordt er een verzameltijd en plaats afgesproken. Jij bent verantwoordelijk om op de afgesproken tijd op de afgesproken plaats te zijn.

Wanneer je op tijd op de afgesproken plaats bent maar er problemen zijn met het vervoer, dan zal het schip wachten. In het ergste geval, wat zelden voorkomt, dat er zoveel vertraging is, kan het schip toch besluiten te vertrekken.

Op het moment dat dit gebeurt zal de cruiserederij ervoor zorgen dat je naar de volgende haven wordt gebracht en dat je ook een overnachting hebt. Vaak zal men dan ook nog een ‘onboard credit’ (geld dat je kunt uitgeven aan boord van het schip) aanbieden voor het ongemak. De kosten voor het vervoer en de overnachting is volledig op kosten van de cruiserederij.


Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag binnen 2 werkdagen beantwoorden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag binnen 2 werkdagen beantwoorden.
Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in