1. FAQ | Sunweb
  2. Skipas,-les en verhuur
  3. Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Alle thema's

Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Vergoeding van niet gebruikte dagen van de skipas kunnen gedeclareerd worden bij de annuleringsverzekering. Dit kan als er sprake is van:
- ziekenhuisopname van minimaal 1 overnachting 
- onderbreken van de vakantie door medische noodzaak 
- overlijden/levensbedreigende situatie familie eerste en tweede graad (eerdere terugkeer). 

Houd er rekening mee dat dit alleen kan als de skipas op de factuur staat weergegeven.

Vergoeding van niet gebruikte dagen van skipas kan gedeclareerd worden bij de reisverzekering. Het is verplicht om eerst bij de skiliftmaatschappij na te vragen of je restitutie kan krijgen op de niet genoten dagen in verband met de blessure en hiervan een verklaring te ontvangen indien dit niet het geval is. 

Het kan ook zijn dat je niet terecht kan bij de annulerings- of reisverzekering, dit omdat er geen sprake is van een ziekenhuisopname of vervroegde terugkeer. Je kunt dan bij ons een claim indienen. Hiervoor is het verplicht om een verklaring van de liftmaatschappij te hebben, waarin staat aangegeven op welke datum de skipas is ingeleverd en waarin staat aangegeven dat wij voor de resterende dagen niet zullen worden doorbelast. Alleen dan kunnen wij een dergelijke claim in behandeling nemen. Zonder deze verklaring is het helaas niet mogelijk om restitutie krijgen voor de skipas.

Is een skigebied (gedeeltelijk) gesloten vanwege extreme weersomstandigheden zoals hevige sneeuwval of harde wind dan wordt in veel gevallen de skipas niet gecompenseerd. Je kunt bij de liftmaatschappij checken of er een vergoeding aangeboden wordt. Als dat zo is, kun je met een schriftelijk bewijs van de liftmaatschappij een claim bij ons indienen.


Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag binnen 2 werkdagen beantwoorden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag binnen 2 werkdagen beantwoorden.
Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in