Sunweb garanties



Sunweb garanties

Reisleiding

Reisleiding op de bestemming
Op de meeste bestemming is reisleiding aanwezig. Is er geen reisleiding, dan wordt je opgevangen door een lokale vertegenwoordig(st)er van Sunweb.

De reisleiding of lokale vertegenwoordig(st)er verwelkomt je op de luchthaven van aankomst. Het is belangrijk dat je je meldt bij de reisleiding of lokale vertegenwoordig(st)er. Zij verwijzen je naar de juiste transfer bus. Ook ontvang je een welkomst enveloppe met handige informatie over de bestemming, de excursies en het telefoonnummer van de reisleiding of lokale vertegenwoordig(st)er.

Heb je een vakantie met autohuur inclusief of heb je een auto bijgeboekt voor de gehele reisduur, meldt je dan ook bij de reisleiding. Zij verwijzen je dan naar de juiste autoverhuurbalie op de luchthaven.

Reisleiding-service
De reisleiding staat tijdens jouw vakantie voor je klaar. Zij verwelkomen je bij aankomst op de bestemming, bezoeken de accommodaties en organiseren een welkomstbijeenkomst.

Tijdens de welkomstbijeenkomst ontvang je van de reisleiding meer informatie over de excursies die aangeboden worden en allerlei handige weetjes en tips over jouw bestemming.Heb je tijdens jouw vakantie vragen of opmerkingen, dan kun je de reisleiding tijdens werktijden altijd bellen. Daarnaast zijn zij 24 uur per dag beschikbaar voor noodgevallen.

Maximaal beschermd

Sunweb Group Belgium is lid van talrijke professionele vakverenigingen die als voornaamste doel hebben het belang van de reiziger te behartigen.

Vooreerst is Sunweb Group Belgium N.V. vergund als reisbureau onder nr. A 6103 door Toerisme Vlaanderen, Grasmarkt 61, 1000 Brussel.

Sunweb Group Belgium erkent de bevoegdheid en de algemene voorwaarden van de geschillencommissie. De Geschillencomissie reizen (GCR) is bevoegd om geschillen te behandelen tussen de reiziger en de reisorganisator. Zij is officieel erkend en wordt ondersteund door de Federale Overheidsdienst Economie en ze wordt gesubsidieerd door de Federale Overheidsdienst Justitie.

Sunweb Group Belgium is verzekerd tegen insolvabiliteit bij Garantiefonds Reizen, Metrologielaan 8, 1130 Brussel: www.gfg.be.

Sunweb onderschrijft de ABTO (Association of Belgian Touroperators) internet gedragscode ter bescherming van de consument. Je vindt er garanties terug naar privacy, spam, veilige boekingsprocedures, etc. De websites van de ABTO-leden worden jaarlijks gecontroleerd a.d.h.v. de ABTO-internetgedragscode, die ook aan ontwikkelingen onderhevig is.

Voor haar Burgerlijke aansprakelijkheid is Sunweb Group Belgium verzekerd door Fortis Insurance Belgium, E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel.

Sunweb is tevens aangesloten bij SafeShops.be. Wij verwijzen hiervoor naar de volgende pagina: https://www.safeshops.be/nl/label/sunweb/. Webwinkels die het SafeShops.be label voeren hebben een strenge juridische en financiële check doorstaan. Daardoor biedt Sunweb 5 zekerheden van SafeShops.be zodat de consument veilig online kan kopen:

1. Weten met wie je zaken doet en hoe je het bedrijf gemakkelijk kunt benaderen
2. Algemene voorwaarden die voldoen aan alle wettelijke regelingen
3. Veiligheid en privacy garantie
4. Veilig betalen
5. Onafhankelijke klachtenbemiddeling

Meer informatie vind je op www.safeshops.be.

Tot slot is Sunweb aangesloten bij de European Multi-Channel and Online Trade Association (EMOTA), een Europees keurmerk voor webwinkels. Wij verwijzen hiervoor naar de volgende pagina: https://europeantrustmark.eu/en/consumers/certified-shops/certificate/cd687acfb59cb78780b18fe66221e620/

Laagsteprijsgarantie 

Sunweb is onderdeel van de Sunweb Group en is al jaren de grootste direct seller op de Nederlandse en Belgische markt. Doordat je rechtstreeks op de website kan boeken en door het sterke verkoopsysteem, slaagt Sunweb erin om de klant steeds de goedkoopste prijs te garanderen. Sunweb gaat echter nog een stapje verder. Indien je bij een andere reisorganisatie een goedkopere prijs vindt, dan passen wij de de prijs op onze website en de reissom van jouw boeking aan en geven we jou een extra korting! 

 

Voorwaarden

 
  • Terugbetaling kan worden aangevraagd wanneer de hoofdboeker kan bewijzen dat er binnen de 48 uren nadat de boeking gemaakt is sprake is van een verschil in de reissom van de huidige boeking en de op dat moment geldende prijs van dezelfde vakantie door een andere reisaanbieder actief op de Belgische markt, daarbij uitgaande van de reissom die op het uiteindelijke prijsoverzicht wordt getoond. Terugbetaling kan enkel worden aangevraagd binnen 48 uur na het opmaken van het Bewijs. Een dergelijke bewijs is bijvoorbeeld: printscreen(s) of foto('s) waarop te allen tijde de verschillende reiselementen, alsmede de geldende prijs op dat moment, de datum en tijdstip waarop het bewijs is gemaakt, duidelijk staan vermeld. Na controle en goedkeuring door Sunweb, passen wij onze prijs aan en geven een korting van €25 op jouw huidige boeking. 
  • De goedkopere prijs moet worden teruggevonden bij één van de volgende reisorganisaties: TUI, Corendon, Neckermann.be of Thomas Cook. Actiesites, zoals Groupon, Outspot en andere vergelijkbare websites, zijn uitgesloten van de vergelijking.
  • Terugbetaling kan eenmalig aangevraagd worden en moet te allen tijde plaatsvinden binnen 48 uur na het (op)maken van bovengenoemd bewijs. Bij gebreke vervalt het recht op (aanvraag van) terugbetaling.
  • De garantie is geldig voor alle zonvakanties (niet op losse vluchten of wintersportvakanties), te boeken op www.sunweb.be.
  • Een zelf samengestelde vakantie met losse tickets en een losse hotelboeking komt niet in aanmerking.
  • Het betreft een prijsvergelijking van een identieke pakketreis (volledig verzorgde vakantie bestaande uit vlucht + hotel + transfer). Voor de prijsvergelijking geldt dat alle reiselementen gelijk moeten zijn, deze reiselementen omvatten onder andere (maar niet uitsluitend):

1. Hetzelfde hotel en verzorging
2. Hetzelfde kamertype
3. Dezelfde verblijfsduur 
4. Dezelfde aankomst- & vertrekdatum 
5. Dezelfde vertrek- & aankomstluchthaven
6. Uitsluiting van luchtvaartmaatschappijen Ryanair & Easyjet 
7. Ruimbagage, al dan niet inclusief 
8. Dezelfde transfer

  • Het betreft een prijsvergelijking inclusief reserveringskosten en exclusief verzekeringen (annulerings- en of reisverzekering).
  • Het betreft een prijsvergelijking op basis van de prijs voor de volwassenen. Deze garantie geldt niet voor reizigers die genieten van een kinderkorting of andere kortingen.
  • Promotiedata en -aanbiedingen vallen niet onder deze garantie. Het komt namelijk vaak voor dat de hotelier zijn promotieperiodes spreidt over verschillende reisorganisatoren waarmee hij samenwerkt.
  • Het betreft een prijsvergelijking met een reis van een andere Belgische reisorganisatie die op het moment van de vergelijking ook nog beschikbaar moet zijn en boekbaar onder dezelfde boekingsvoorwaarden (ABTO & Geschillencommissie reizen).
  • De Laagste Prijsgarantie kan tot 61 dagen voor vertrek worden ingeroepen.
  • De gevonden lagere prijs dient te worden aangetoond door een print screen van de door jou gevonden reis en de desbetreffende link naar deze vakantie via email naar steedsdegoedkoopste@sunweb.be te sturen. 
  • Voldoe jij aan de voorwaarden van de laagsteprijsgarantie en heb je jouw reissom al volledig voldaan? Dan storten wij binnen 3 werkdagen het teveel betaalde bedrag terug op jouw rekening.