Extra bij te boeken



Extra's bij te boeken

Autohuur

Belangrijke informatie bij het huren van een auto
Creditcard 
Rijbewijs 
Minimum en maximum leeftijd 
Autotypes

Autohuurvoorwaarden
Algemene voorwaarden Sunny Cars 
Voorwaarden per bestemming

Ophalen & Inleveren
Autohuur optioneel bij de accommodatie
Autohuur optioneel vanaf de luchthaven 
Autohuur inclusief vanaf de luchthaven
Online inchecken 
Inleveren

Inbegrepen bij jouw huurauto
Inclusief 
Extra verzekering

Extra's
Baby- en kinderzitjes 
Navigatiesysteem 
Grensoverschrijding

Schade
Schade aan de huurauto


Belangrijke informatie bij het huren van een auto

Creditcard
Voor het huren van een auto is een creditcard met pincode verplicht. Deze is nodig om de borg te voldoen. Het is noodzakelijk dat de creditcard op de naam van de hoofdbestuurder staat.

Geen creditcard met pincode op eigen naam? In een enkel geval kunnen wij opvragen of een contante waarborg door het verhuurbedrijf wordt geaccepteerd. Deze aanvraag is alleen mogelijk wanneer in de huurvoorwaarden staat vermeld dat een creditcard is aan te raden. Wanneer de voorwaarden vermelden dat een creditcard verplicht is, kan hier helaas niet van worden afgeweken.

Rijbewijs
Het is verplicht dat je minimaal 1 jaar in het bezit bent van een geldig rijbewijs wanneer je een huurauto huurt.

Minimum en maximum leeftijd
Aan het huren van een auto is altijd een minimum leeftijd gebonden. Deze leeftijd verschilt per bestemming. Deze lees je in de voorwaarden per bestemming.

Sommige bestemmingen hanteren ook een maximum leeftijd, welke ook per bestemming verschilt. Deze lees je in de voorwaarden per bestemming.


Soms is het mogelijk om tegen een meerprijs de minimum of maximum leeftijd te verhogen. Wanneer dit mogelijk is vind je dit terug in de voorwaarden per bestemming. Het is mogelijk dat de dekking van de verzekering hierdoor ook uitgebreid moet worden. Wanneer dit het geval is, informeert Sunweb je over de meerprijs.

Autotypes
Je boekt bij Sunweb altijd een huurauto in een bepaalde klasse. Ter verduidelijking vermelden wij tijdens het boeken altijd één model die in die klasse valt. Jouw huurauto is dus gelijkwaardig aan dat model en dient puur ter indicatie.

Boek je een vakantie inclusief autohuur? De auto die inclusief wordt aangeboden valt dan in de klasse mini. Tijdens het boeken kun je in stap 1 jouw auto upgraden tegen een meerprijs. Jouw vakantie al geboekt? Dan upgrade je jouw huurauto gemakkelijk via Mijn Sunweb.

Autohuurvoorwaarden

Zomer 2019 (april tot en met oktober)


Winterzon 2019/2020 (oktober tot en met maart)



Ophalen & Inleveren

Autohuur optioneel bij de accommodatie
Wanneer jij de huurauto afgeleverd wenst bij jouw appartement of hotel, dan kan dit pas op de dag na aankomst op jouw vakantiebestemming tot en met de dag van vertrek. De auto huur je per 24 uur. De auto wordt rond 10.00 uur gebracht bij jouw accommodatie en rond 10.00 uur ook weer opgehaald bij jouw accommodatie.

Voorbeeld: Je komt aan op maandag en gaat 8 dagen op vakantie. Je huurt de auto van dinsdag tot en met zondag (6 dagen). Sunny Cars reserveert de auto dan voor 5 x 24 uur: vanaf dinsdag om 10:00 uur (of een andere dag naar keuze) tot en met zondag 10:00 uur.

Autohuur optioneel vanaf de luchthaven
Je kunt er voor kiezen om de auto op te halen op de luchthaven als je aankomt en weer in te leveren op de dag van vertrek op de luchthaven. Zo beschik je de gehele vakantie over de huurauto. Houd er wel rekening mee dat de transfer van en naar de luchthaven dan vervalt.

Let op! Op sommige luchthavens is de verhuurlocatie te ver om te lopen. Er is dan een gratis shuttle service die jou naar de verhuurder brengt. Is dit voor jouw bestemming van toepassing? Dan vermeldt Sunny Cars dit op jouw autohuurvoucher. Deze ontvang je uiterlijk 1 week voor vertrek per mail.

Autohuur inclusief vanaf de luchthaven
Bij een aantal vakanties is de huurauto standaard inbegrepen voor de gehele reisduur. De auto haal je op bij aankomst op de luchthaven en lever je aan het eind van de vakantie ook weer in op de luchthaven. Houd er wel rekening mee dat Sunweb in dit geval geen transfer aanbiedt van en naar de luchthaven. 

Let op! Op sommige luchthavens is de verhuurlocatie te ver om te lopen. Er is dan een gratis shuttle service die jou naar de verhuurder brengt. Is dit voor jouw bestemming van toepassing? Dan vermeldt Sunny Cars dit op jouw autohuurvoucher. Deze ontvang je uiterlijk 1 week voor vertrek per mail. 

Online inchecken 
Heb je een vakantie geboekt met autohuur vanaf de luchthaven, dan is het voor een aantal bestemmingen mogelijk om vooraf online in te checken. Dit raden wij sterk aan, aangezien er lange wachtrijen kunnen ontstaan bij de incheckbalie van de autoverhuurder op de luchthaven.

Ongeveer 1 week voor vertrek ontvang je de autohuurvoucher. Staat er op jouw voucher een rode button onder 'online inchecken’, dan kun je via deze button online inchecken. Dit is mogelijk tot 24 uur voor aankomst op de luchthaven van jouw bestemming.

Inleveren
Lever je de auto in, neem dan al jouw privébezittingen mee uit de auto.

Het is belangrijk het huurcontract, dat lokaal getekend is, minimaal 8 weken te bewaren.

Heb je schade gereden, dan is het ook erg belangrijk dat je minimaal 8 weken het schaderapport bewaart.

Inbegrepen bij jouw huurauto

Inclusief
Als je een auto huurt bij Sunweb, zijn alle kosten inbegrepen. Ook zorgen we altijd voor een nette huurauto. Hiervoor werkt Sunweb al jaren samen met Sunny Cars.

  • Ongelimiteerd aantal kilometers
  • Standaard extra WA verzekering van 7,5 miljoen
  • Schadeverzekering (CDW)
  • Diefstalverzekering (TP)
  • Terugbetaling eigen risico
  • Dekking glas-banden-bodem en dakschade
  • Eén extra bestuurder
  • 24/7 bereikbaarheid van het Sunny Cars noodnummer


Extra verzekering

De verhuurder ter plaatse biedt vaak nog een extra verzekering aan. Deze kun je afwijzen want een Sunny Car is altijd all-in verzekerd.

Controleer de auto goed op eventuele schades voordat je het terrein van de verhuurder verlaat. Twijfel je, neem dan altijd contact op met het noodnummer van Sunny Cars.

Extra's

Schade aan de huurauto
Heb je schade aan de huurauto, vul dan ter plaatse direct het schadeformulier in. Neem vervolgens contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de verhuurder staat op de papieren die je ontvangt als je de auto ophaalt.

In overleg wordt bepaald of je verder kunt rijden of dat je een nieuwe huurauto ontvangt.

Ook belangrijk is dat je de schade meldt bij Sunny Cars. Sunny Cars heeft een noodnummer wat 24 uur per dag bereikbaar is. Zij geven je ondersteuning en advies.

Terug in België kun je het eigen risico eenvoudig claimen via het declaratieformulier op de website van Sunny Cars.

Bagage

Op de meeste vluchten is ruimbagage niet inclusief. Via Mijn Sunweb kun je dan ook gemakkelijk jouw ruimbagage bijboeken. Een overzicht van alle mogelijkheden, kosten en bijhorende bagageregels vind je per luchtvaartmaatschappij terug in onze reisinfo onder vluchten

Excursies

Op onze bestemmingen bieden wij leuke excursies aan. Alle excursies kun je boeken bij de reisleiding. Boek je de excursie bij de reisleiding dan ben je verzekerd van een goede service en kwaliteit.

De prijzen en beschrijving van de excursies die op onze website staan zijn onder voorbehoud. De prijzen kunnen ter plaatse afwijken. Ook kan het voorkomen dat excursies soms afwijken van de beschrijving. Dit kan komen door een veranderde plaatselijke situatie.

Houd er rekening mee dat als er te weinig belangstelling is voor een excursie deze niet georganiseerd wordt.

Deelname aan excursies is op vrijwillige basis en altijd op risico van de deelnemers. De rol van Sunweb is bij het organiseren van excursies slechts van bemiddelende aard. Sunweb kan hierdoor nooit aansprakelijk worden gesteld voor schade en/of letsel ontstaan tijdens of door deelname aan een excursie.

Verzekeringen

Annuleringsverzekering
Dekking annuleringsverzekering
Maximum aantal personen
Dekking uitbreiden

Reisverzekering
Dekking reisverzekering
Dekking uitbreiden


Europeesche Verzekeringen
Schadeclaim indienen
Hulp bij problemen op reis
Hulp op zak-app
Tips bij beschadeging, verlies of diefstal

Annuleringsverzekering

Dekking annuleringsverzekering
Wij vinden het zeer belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat en adviseren om een annuleringsverzekering af te sluiten. Onze verzekeringen zijn van de Europeesche en sluiten exact aan op je reis.

 

Annuleringsreden Silver* Dekking Gold* Dekking Premium* Dekking
ziekte of ongeval 100% 100% 100%
familie 1e,2e graad die komt te overlijden of ernstig ziek wordt 100% 100% 100%
familie 3e graad die komt te overlijden 0% 100% 100%
vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van reis 100% 100% 100%
onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband 100% 100% 100%
nieuwe baan na werkeloosheid 100% 100% 100%
zwangerschap indien je tijdens het boeken van de reis nog niet zwanger was 100% 100% 100%
zwangerschaps-complicaties 100% 100% 100%
als je auto door van buiten afkomend onheil het begeeft vlak voor je geboekte autovakantie 100% 100% 100%
annulering wegens een al bestaande ziekte mits de situatie zich onverwacht verslechterd 100% 100% 100%
visum wordt geweigerd buiten je schuld om 0% 100% 100%
ontbinden van het huwelijk of duurzame samenleving 0% 100% 100%
zelfmoord van bloed-aanverwant tot de 3e graad familie 0% 100% 100%
elke andere reden anders dan hierboven genoemd 0% 0% 75%
Premie Silver* Gold* Premium*
Premiepercentage exclusief 9.25% assurantiebelasting 4.50% 5.50% 7.00%
Poliskosten exclusief 9.25% assurantiebelasting €3.50 €3.50 €3.50
Franchise €50.00 €0.00 €0.00
Silver* Gold* Premium*

 

* de volledige naamgeving van de betreffende annuleringsverzekering:

Silver: Carefree Travel Silver (Basic Annulering)

Gold: Carefree Travel Gold (Europeesche Annulering)

Premium: Carefree Travel Premium (Europeesche Allrisk Annulering)**

**Met de premium verzekering heb je een verzekering met een all risk dekking. Met 'elke reden anders dan hierboven genoemd' wordt een aantoonbare reden bedoeld die voor een klant persoonlijk belangrijk is. Daarnaast moet de reden onvoorzien en buiten zijn schuld zijn. ''Ik heb geen zin meer'', is dus geen geldige reden voor de Europeesche. Voor meer informatie kun je terecht in de voorwaarden onder 2.4 Allrisk annulering.

De algemene verzekeringsvoorwaarden van de Europeesche voor de kortlopende annuleringsverzekering lees je hier .

De annuleringsverzekering dekt onder andere de kosten die ontstaan door een annulering waarvoor een geldige reden is, conform bovenstaande voorwaarden en tabel met annuleringsredenen.

Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt verleend wegens:

  • onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode
  • afbreking van de reis door een onzekere gebeurtenis

De premie is op basis van het bovengenoemde percentage van de gehele reissom en € 3,50 poliskosten. Over dit bedrag wordt 9,25% assurantiebelasting berekend.

Maximum aantal personen

Het aantal reizigers dat bij schade recht heeft op een uitkering is beperkt tot 4 gezinnen of 9 personen. Met gezinnen wordt bedoeld de personen die bij de verzekerde in huis wonen en met wie de reiziger samen reist. Een gezin kan ook bestaan uit 1 persoon.

Bestaat jouw reisgezelschap uit meer dan 4 gezinnen of 9 personen? Neem dan telefonisch contact met ons op voor het uitbreiden van de dekking. Wij informeren je dan graag over de mogelijkheden en bijkomende kosten.


Dekking uitbreiden

Het is mogelijk om de dekking van de annuleringsverzekering uit te breiden met onderstaande clausules. Voor meer informatie en de tarieven kun je telefonisch contact met ons opnemen.

  • Adoptieclausule: verzekeren tegen onverwachte toewijzing van een adoptiekind
  • Beroepsmilitairenclausule: verzekeren tegen onverwachte overplaatsing i.v.m. oorlogsdreiging en intrekking van het verlof door de bevoegde instantie
  • Huisdierenclausule: verzekeren tegen plotselinge ernstige ziekte van hond, kat of paard
  • Marineclausule: verzekeren tegen verschillende onverwachte situaties die betrekking hebben op een marinier
  • Zaakwaarnemer: verzekeren tegen situaties die onverwacht een extra persoon overkomen conform de dekkingsvoorwaarden, die niet kan worden beschouwd als eerste, tweede of derde familielid


Reisverzekering

Dekking reisverzekering

Wij vinden het zeer belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat en adviseren je om een reisverzekering af te sluiten.

Wij hebben de volgende verzekeringen voor je samengesteld.

Europese Verzekeringen BASIS COMFORT
Premie per persoon per dag
Europadekking* € 1,57 € 1,92
Werelddekking** € 2,67 € 3,07
Personenhulp beschikbaar beschikbaar
Maximum per verzekerde Kostprijs Kostprijs
Geneeskundige kosten beschikbaar beschikbaar
Buiten België Kostprijs*** Kostprijs***
Bagage beschikbaar beschikbaar
Totaal € 1.000 € 3.000
Nieuwwaardedekking 1 jaar 1 jaar
Mobiele telefoon € 100 € 300
Tablets, beeld, geluid en filmapp. € 500 € 1.500
Eigen risico € 100 € 50
Ongevallen(extra eenmalige uitkering) niet beschikbaar beschikbaar
Bij overlijden Niet gedekt € 25.000
Bij blijvende invaliditeit Niet gedekt € 75.000

 

Unieke dekking bij alle 2 de opties:

Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs overkomt en je wilt naar huis terug.

Baby’s en kinderen tot en met 4 jaar oud zijn gratis meeverzekerd onder de dekking van de aangekochte verzekering van (één van) de ouders.

* Voor alle Europese landen inclusief Turkije, Marokko, Tunesië en Egypte heb je een reisverzekering met Europadekking nodig.
** Momenteel bieden wij geen bestemmingen aan waarvoor werelddekking is vereist.
*** Belangrijk: Je hebt alleen dekking voor geneeskundige kosten als je eigen zorgverzekeraar een basisdekking biedt voor medische kosten in het land waar je naartoe reist.

Hiervind je de algemene verzekeringsvoorwaarden voor deze kortlopende reisverzekering(pdf).

Dekking uitbreiden

Het is mogelijk om de dekking van de reisverzekering uit te breiden met onderstaande clausules. Voor meer informatie en de tarieven kun je telefonisch contact met ons opnemen.

  • Geldclausule: verzekeren van schade door diefstal of verlies van geld, behalve gestolen uit een vervoersmiddel, tot maximaal 500,- euro per persoon (bij de optimaal dekking is deze dekking al inclusief)
  • Hulp en huur vervoermiddelen clausule: verzekeren tegen uitvallen van de bestuurder of het vervoermiddel.
  • Rechtsbijstand: verzekeren zodat je hulpverlenging krijgt in de vorm van rechtsbijstand door de deskundigen van DAS (bij de optimaal dekking is deze dekking al inclusief)
  • Sportuitrusting: verzekeren tegen schade van sportuitrusting, boven op het verzekerde bedrag voor bagage, in de categorieën: racket-/balsport, wintersport, wandel-/berg-/klimsport, duiksport, golfsport, ruitersport, vecht-/verdedigingsport, hand-/kruisboogsport, in-line-skate/skeeler, surf/zeilplank/kano en fiets. Kitesurf uitrusting is uitgesloten op deze dekking.


Europeesche Verzekeringen

Sunweb bemiddelt in verzekeringen van Europeesche Verzekeringen. Europeesche is de reis- en annuleringsverzekeringspecialist van Nederland en heeft een compleet aanbod verzekeringen.

Schadeclaim indienen

Als je helaas schade hebt, dan kan je direct een schadeclaim indienen bij de verzekeringsmaatschappij:

  • Reisverzekering: hiervoor kan je contact opnemen met VAB. Je kan je schadeclaim mailen naar: klantenbetalingeneuropeesche@vab.be. Indien je telefonisch contact wenst op te nemen in verband met je schadeclaim kan dit op het nummer 0032-32107139 Stuur je je schadeclaim liever schriftelijk, dan kan dit naar: VAB - Tav Klantenbetalingen Europeesche - Pastoor Coplaan 100 - 2070 Zwijndrecht.
  • Annuleringsverzekering: hiervoor kan je jouw schadeclaim via dit online schadeformulier indienen

 

Houd bij het melden van je schade de nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij de hand. Hoe vollediger je de schade omschrijft en bewijzen toevoegt, hoe sneller je schade wordt afgehandeld.


Hulp bij problemen op reis

Je gaat op vakantie om te genieten. Gaat er toch iets mis, dan kan je wereldwijd, dag en nacht bellen met de alarmcentrale VAB. De medewerkers van de alarmcentrale VAB beantwoorden je vragen bij pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten.

Als je een arts nodig hebt, verwijzen zij je door naar een betrouwbare specialist of een goed ziekenhuis bij jou in de buurt. Zo nodig schakelen zij direct de hulp in van de alarmcentrale SOS International.

De alarmcentrale VAB is te bereiken via:
Telefoon: +32 3 253 64 15
Fax: +32 3 252 69 58
E-mail: helpdeskbbu@vab.be

Houd je boekingsnummer en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent bij de hand wanneer je contact opneemt met de alarmcentrale VAB.

Wij raden aan het nummer van de alarmcentrale VAB in je mobiele telefoon op te slaan. Dan heb je het nummer altijd bij de hand in geval van nood.

Hulp op zak-app 
De gratis Hulp op zak-app van Europeesche Verzekeringen bied je de belangrijke medische informatie over jouw (toekomstige) vakantieland. Zo kun je snel zien wat veel voorkomende medische aandoeningen zijn en of het verstandig is om je voor vertrek te laten vaccineren. De app is voorzien van een uitgebreide medische vraagbaak en een medisch woordenboek in 9 talen. Ook kun je de nummers van alle Nederlandse alarmcentrales in deze app terugvinden. De app is zowel geschikt voor Iphone als Android. Klik hier (https://www.europeesche.nl/hulp-op-zak) om de app te downloaden. 

Tips bij beschadiging, verlies of diefstal
Bij vermissing of beschadiging van je bagage tijdens een vlucht is het noodzakelijk dat je een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opmaken door de vervoerder op de luchthaven.

Bij beschadiging of vermissing van je bagage tijdens de vakantie is het belangrijk dat je een verklaring laat opmaken door onze reisleiding. Ook is het belangrijk dat je bij verlies of diefstal altijd aangifte doet bij de plaatselijke politie. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs hiervan.

Bewaar je beschadigde artikelen, nota’s en verklaringen goed. Het kan voorkomen dat Europese Verzekeringen je in een later stadium vraagt deze op te sturen.

 

Naar het begin