9,0
Fantastisch

  • Zo op het zandstrand
  • In het hart van Rethymnon
  • Geliefd hotel

Aparthotel Bio vind je op een rustige locatie, vlak bij het centrum en op een steenworp afstand van het zandstrand van Rethymnon. Het beschikt over nette appartementen die van alle gemakken zijn voorzien en fijne ontspanningsfaciliteiten. Een bezoek aan de sauna, jacuzzi of het Turkse stoombad brengt je in no time in de relax-modus. Doe je liever wat extra vitamine D op? Dan is het strand óf het zonneterras langs de rand van het zwembad, de plek waar je je handdoek uit kunt rollen.

Kamertypes

2-kamerappartement superieur
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 4-44m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon met buitenzitje
  • balkon of terras
  • kitchenette
  • koelkast
  • kookplaat (2-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • koelkast
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoons bedbank), eethoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met douche, wastafel, toilet, föhn, badslippers
  • welkomst attentie
3-kamerappartement superieur
geschikt voor 3 tot 5 personen
  • oppervlakte circa 50-55m²
  • aantal slaapplaatsen: 6
  • balkon met buitenzitje: stoelen
  • kitchenette
  • kookplaat (2-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • koelkast
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoons bedbank), eethoek
  • slaapkamer(s): 2 slaapkamers
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen
  • 2e slaapkamer, 2 slaapplaatsen
  • badkamer(s): 2 badkamers
  • 1e badkamer met douche, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers
  • 2e badkamer met douche, wastafel, toilet, badslippers
  • welkomst attentie
studio superieur
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 30-33m²
  • aantal slaapplaatsen: 3
  • balkon met buitenzitje
  • kitchenette
  • koelkast
  • kookplaat (2-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • koelkast
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • (woon) kamer, 3 slaapplaatsen (1 x éénpersoons bedbank; 2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, badslippers
  • welkomst attentie
studio voor alleengebruik
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 30-33m²
  • aantal slaapplaatsen: 1
  • balkon of terras
  • kitchenette
  • koelkast
  • kookplaat (2-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • (woon) kamer, 1 slaapplaats
  • badkamer met: douche, toilet, föhn

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 146
  • totaal aantal verdiepingen: 5
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant
  • drinkgelegenheden: bar, pool/snackbar
  • televisiehoek
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 3 keer per week
  • dekens
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
Kinderen
  • babybedje
  • speeltuin
Verplicht
  • climate resilience tax: circa 7,00 € per eenheid per nacht (ter plekke te betalen, verplicht)
Optioneel
  • kluisje op de kamer: gratis (ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant
  • drinkgelegenheden: bar, pool/snackbar
Sportfaciliteiten
  • biljart
  • animatie, 5 maal per week, voor volwassenen
Wellness
  • jacuzzi
  • sauna (gratis)
  • fitnessruimte (gratis)
  • massage (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice
  • binnenzwembad (aantal 1, geopend van dinsdag 1 april 2025 t/m dinsdag 18 november 2025)(zoet water)
  • kinderzwembad(geheel apart)
  • buitenzwembad(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

Halfpension
All-inclusive
** All inclusive light**
*Onbijtbuffet
*Snacks 10.00-12.00 uur
*Lunchbuffet (inclusief bier, rode en witte huiswijn,frisdrank en water)
*Snacks en ijs 15.00 - 16.00 uur
*Dinerbuffet (inclusief bier, rode en witte huiswijn,frisdrank en water)
*Lokale (non-) alcoholische dranken, koffie en frisdrank aan de bar 10.00 - 23.00 uur
9
Fantastisch
159 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
9
Accommodatie algemeen
9,1
Locatie / ligging
9,1
Hygiëne
8,2
Kindvriendelijkheid
8,6
Prijs / kwaliteit
9,1
Kamer / appartement
9,4
Service / gastvrijheid
8,7
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Kreta

Ontdek Kreta

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 70 meter (zandstrand, ligstoelen (tegen betaling) , parasol (tegen betaling) )
Afstand tot centrum: rethymnon circa 500 meter
Afstand tot bushalte circa 50 meter
Afstand tot pinautomaat circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 50 meter
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Heraklion of Chania. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Heraklion - ongeveer 15 minuten

Ammoudara - ongeveer 30 minuten

Agia Pelagia - ongeveer 45 minuten

Fodele - ongeveer 60 minuten

Kokkini Hani - ongeveer 25 minuten

Gouves - ongeveer 45 minuten

Gournes - ongeveer 40 minuten

Analipsis - ongeveer 50 minuten

Anissaras - ongeveer 50 minuten

Hersonissos - ongeveer 60 tot 95 minuten

Koutouloufari - ongeveer 60 tot 95 minuten

Piskopiano - ongeveer 60 tot 95 minuten

Stalis - ongeveer 60 tot 95 minuten

Malia - ongeveer 60 tot 95 minuten

Sissi - ongeveer 75 tot 100 minuten

Agios Nikolaos - ongeveer 130 tot 165 minuten

Elounda - ongeveer 130 tot 165 minuten

De transfertijden voor West-Kreta zijn als volgt:

Vanaf Heraklion luchthaven:

Bali 45-60 minuten

Panormos 60-90 minuten

Rethymnon 90-120 minuten

Georgioupoulis 120-180 minuten

Vanaf Chania luchthaven:

Georgioupoulis 60 minuten

Rethymnon 60-120 minuten

Panormos 120-160 minuten

Bali 120-160 minuten

Stavros 30 minuten

Agioi Apostoli-Daratso-Kalamaki 40 minuten

Kato Stalos-Agia Marina 45 minuten

Platanias-Gerani 50 minuten

Kolymbari 60 minuten

*Alle transfertijden zijn afhankelijk van het aantal hotels dat de bus aandoet. Dit is variërend per transfer.

De privétransfer

Je kunt tegen een toeslag een privétransfer bijboeken. Dit geef je eenvoudig aan tijdens stap 2 van het boekingsproces. Op de luchthaven meld je je met je voucher bij onze reisleiding, die je naar jouw taxi verwijst. Voor de terugreis naar de luchthaven informeert onze reisleiding je tijdig over de ophaaltijd bij je accommodatie.

Houd er rekening mee dat het kan gebeuren dat niet alle bagage in de privétransfer past. In dat geval wordt de bagage met een andere taxi of met de normale transferbus nagebracht.

De bagage die je meeneemt, moet voldoen aan de volgende afmetingen om mee te kunnen met de privétransfer:

Tot 2 stuks grote bagage van maximaal 90 cm x 75 cm x 43 cm en 23 kilo of minder, plus 1 stuk handbagage van maximaal 56 cm x 45 cm x 25 cm en 8 kilo of minder.

Of

Tot 3 bagagestukken van maximaal 70 cm x 50 cm x 30 cm en 16 kilo per stuk (normale bagage).

Informatie over Griekenland

Hoofdstad:
De hoofdstad van Griekenland is Athene.

Taal:
De officiële taal is Grieks. Maar met Engels (en in mindere mate met Duits) kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Griekenland is het één uur later dan in Nederland.

Valuta:
De officiële munteenheid is de euro. Op alle Griekse eilanden kun je pinnen. In de toeristische (bad)plaatsen vind je veelal meerdere pinautomaten. Wil je betalen met een credit card? Ook deze worden op veel plaatsen geaccepteerd.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart.
Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.


Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen vind je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Griekenland voor de politie is 100. Wanneer je een ambulance nodig hebt, dan dien je 166 te bellen. Let op, deze alarmnummers mag je alleen gebruiken bij noodgevallen.


Eten & drinken:
Houd je van lekker eten? In Griekenland ben je aan het juiste adres. De Griekse keuken is divers. In de Griekse restaurants vind je zowel vlees- als visgerechten, maar ook smaakvolle vegetarische gerechten. Denk maar aan Gyros, Mousaka, Calamaris en Tzatziki. Trek in wat anders? Ook dit is mogelijk. In de toeristische plaatsen tref je een grote hoeveelheid aan van restaurants met de internationale keuken.


Het water in Griekenland is anders dan je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Wij adviseren je om flessen water te kopen in de supermarkt of in jouw hotel/appartement. Let op dat deze flessen goed zijn afgesloten en niet zijn gevuld met kraanwater.


Fooien:
Het is in Griekenland de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 10% fooi te geven.

Openingstijden:
Houd er rekening mee dat de winkels tussen 13.00-16.00 uur zijn gesloten i.v.m. de siësta. De winkels zijn 's avonds open tot ca. 20.00 uur. In de toeristische centra zijn ze zelfs tot ca. 22.00 uur geopend.

Voor- en naseizoen
Het is mogelijk dat het in het voor- en naseizoen (april, mei, juni en september, oktober) rustiger is in veel plaatsen in Griekenland. Vaak zijn niet alle winkels, bars en restaurants geopend. Omdat het dan niet altijd druk is met toeristen komt het vaak voor dat activiteiten niet worden aangeboden.

Feestdagen:
In Griekenland vinden de volgende feestdagen plaats tijdens de maanden april t/m oktober:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria Hemelvaart
  • 28 oktober Dag van Nee

De Grieken vieren Pasen op een ander moment dan wij in Nederland. In Griekenland houdt men de Orthodoxe kalender aan.


Scooterhuur:
Voor het besturen van een scooter (en brommer) in Griekenland moet je een motorrijbewijs A hebben. Griekse verhuurmaatschappijen accepteren vaak een bromfietscertificaat of autorijbewijs B. Wanneer je toch besluit een scooter of brommer te huren zonder motorrijbewijs dan doe je dit op eigen risico.

Lees meer Griekenland
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.