8,8
Fantastisch

  • Volledig ontspannen in de Spa Health Club
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Direct aan de gezellige boulevard

Jupiter Algarve Hotel ligt in het sfeervolle Praia da Rocha. Strandliefhebbers zijn hier aan het juiste adres, want het hotel ligt direct aan de boulevard en het schitterende zandstrand is via een trap of helling bereikbaar. Deze locatie is ook erg populair bij duikliefhebbers, omdat er voor de kust 2 scheepswrakken liggen.

Het hotel haalt haar inspiratie uit de zee, de flora & fauna en de biodiversiteit van de veelzijdige regio. Dit is ook doorgevoerd in het stijlvolle interieur van het hotel, waarbij de kleur van natuurlijke elementen overal terugkomt. Het hotel beschikt over nette, comfortabele kamers waar je heerlijk kunt relaxen na een zonovergoten dag. Veel gasten noemen het restaurant van Jupiter een echte aanrader en als je uitgeslapen wakker wordt, kun je hier dan ook aanschuiven voor een lekker ontbijt. Er wordt hier bovendien regelmatig aan show cooking gedaan.

Aan de Algarve valt er natuurlijk genoeg moois te ontdekken, maar ‘thuis’ blijven is ook geen gek idee. Je kunt bijvoorbeeld aan je kleurtje werken op één van de bedjes rondom het zwembad, of een bezoekje aan de Soul Spa Health Club waar je tegen betaling gebruik kunt maken van de sauna of het binnenzwembad.

Kamertypes

1-persoonskamer
geschikt voor 1 persoon
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s), gratis)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel
  • wake-up call
2-persoonskamer landzijde
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 19m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • geen balkon of terras
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s), gratis)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel
  • wake-up call
2-persoonskamer zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen max. 2 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • oppervlakte circa 28m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje (gratis): tafel
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s), gratis)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel
  • wake-up call
2-persoonskamer zij zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen max. 2 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • oppervlakte circa 28m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje (gratis): tafel
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s), gratis)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel
  • wake-up call

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 183
  • totaal aantal verdiepingen: 8
  • klasse: comfort
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer: tegen betaling)
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant, afhaalmaaltijden mogelijk
  • drinkgelegenheden: bar, pool/snackbar
  • roomservice
  • televisiehoek
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • bagagerie
  • minisupermarkt (in de directe omgeving)
  • souvenirwinkel (in de directe omgeving)
  • kapsalon (in de directe omgeving)
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
Kinderen
  • babybedje
Verplicht
  • toeristenbelasting: voor deelnemers met leeftijd vanaf 13 jaar circa 1,00 € per persoon per dag (ter plekke te betalen, verplicht)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant, afhaalmaaltijden mogelijk
  • drinkgelegenheden: bar, pool/snackbar
Sportfaciliteiten
  • biljart (tegen betaling)
  • fietsverhuur (huur)
  • beveiligde fietsenstalling (gratis)
Wellness
  • wellnesscenter/spa (toegang vanaf 16 jaar) (toegang tegen betaling): sauna, turks stoombad, zwembad
  • fitnessruimte (gratis)
  • massage (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice
  • buitenzwembad(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

Wanneer je halfpension boekt, zijn naast de maaltijden ook een aantal dranken inbegrepen. Denk hierbij aan water, frisdrank, wijn, bier, thee en koffie.
Logies/ontbijt
Halfpension
8.8
Fantastisch
62 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,8
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,7
Accommodatie algemeen
9
Locatie / ligging
9,1
Hygiëne
8,5
Kindvriendelijkheid
8,7
Prijs / kwaliteit
8,7
Kamer / appartement
8,8
Service / gastvrijheid
8,5
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Algarve

Ontdek Algarve

Praktische informatie

In de omgeving
Door boulevard gescheiden van het strand
Afstand tot strand (zandstrand, via traptreden, ligstoelen (tegen betaling) , parasol (tegen betaling) )
Aan de rand van het centrum
Afstand tot luchthaven circa 70 kilometer
Afstand tot bushalte circa 50 meter
Afstand tot pinautomaat circa 300 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 50 meter
Handig om te weten
  • Sunweb gasten krijgen 10% korting op behandelingen in de spa (binnenzwembad, behandelingen en massages).
  • In de winter (november tot april) is het zwembad overdekt en verwarmd.
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar de Algarve (Faro). De vlucht duurt ongeveer 3 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Op de volgende plaatsen is er geen reisleiding aanwezig, maar zijn zij uiteraard wel altijd telefonisch bereikbaar (bellen/WhatsApp): Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos en Lagos.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Quarteira - ongeveer 30 minuten

Olhao - ongeveer 30 minuten

Vilamoura - ongeveer 45 minuten

Olhos d'Agua - ongeveer 45 tot 60 minuten

Albufeira - ongeveer 60 tot 90 minuten

Praia da Galé / dos Salgados - ongeveer 70 tot 90 minuten

Armaçao de Pêra - ongeveer 90 tot 120 minuten

Carvoeiro - ongeveer 105 tot 120 minuten

Ferragudo - ongeveer 120 minuten

Praia da Rocha - ongeveer 120 tot 180 minuten

Praia do Vau - ongeveer 120 tot 180 minuten

Alvor - ongeveer 120 tot 180 minuten

Lagos - ongeveer 150 tot 180 minuten

Praia da Luz - ongeveer 150 tot 180 minuten

Santa Luzia Tavira - ongeveer 60 minuten

Tavira - ongeveer 60 minuten

Altura - ongeveer 60 minuten

Monte Gordo - ongeveer 60 tot 90 minuten

Mante Rota - ongeveer 60 tot 90 minuten

* Het is mogelijk dat je bij kleine gezelschappen (minder dan 10 personen) met een shuttlebus naar je accommodatie wordt gebracht. Er wordt geprobeerd om een maximale wachttijd van 45 minuten na te streven.

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun je je melden bij de MTS-balie of Café Central. Hier zal een Sunweb reisleider of een lokale vertegenwoordiger jou verwijzen naar jouw taxi. Een dag voor vertrek kun je de vertrekinformatie terugvinden in de Sunweb App. 

Informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in België.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kan je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kan je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of een Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
In elke reservering dient er minimaal 1 persoon per kamer 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Instituut voor Tropische Geneeskunde:
https://www.itg.be//

Telefoneren

Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.