8,6
Fantastisch

  • Luxe en comfort
  • Onderdeel van Alfagar Holiday Resort
  • Prachtig uitzicht

Boven op de rode rotsen van de grillige kustlijn van de Algarve ligt Aparthotel Alfagar. Dit hotel vormt samen met Alfagar Holiday Resort één geheel. Al wandelend door het resort kun je via een trap het goudgele zandstrand bereiken. Dit familiehotel ligt tussen Praia da Oura en Olhos d'agua in, zodat je de gezellige sfeer van beide delen kunt gaan proeven als je er een wandeling naar toe maakt of gebruik maakt van het openbaar vervoer.

Er ligt een groot speelsgevormd zwembad voor het ruim opgezette hotel. Je mag ook gebruik maken van de zwembaden van Aparthotel Alfagar Alto da Colina en Appartemenen Alfagar Village. Er is zelfs een zwembad met meerdere glijbanen aanwezig, zodat echte waterratten zich hier prima kunnen vermaken. Het speeltuintje ligt in een apart gedeelte waar ook een klein kinderbadje is, zodat kinderen hier rustig kunnen spelen en ouders een oogje in het zeil kunnen houden vanaf een ligbedje in de zon.

De appartementen van Aparthotel Alfagar zijn erg ruim. Ze zijn modern, maar gezellig ingericht. Het appartement bevat een kitchenette met onder andere een koelkast, vriezer, kookplaat, magnetron en koffiezetapparaat. Kortom: alle nodige faciliteiten zijn aanwezig! Goed om te weten is dat de premium kamers in het naastgelegen gebouw gelegen zijn. Deze kamers zijn naast modern, ook nog eens nieuw.

Kamertypes

2-kamerappartement superieur zeezicht
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 47-51m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon of terras met buitenzitje (gratis)
  • kitchenette
  • koelkast (met vriesvak)
  • kookplaat (4-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (diverse bedtypes), eethoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad of douche, wastafel, toilet
2-kamerappartement tuinzijde algemeen
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 47-51m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon of terras met buitenzitje (gratis)
  • kitchenette
  • koelkast (met vriesvak)
  • kookplaat (4-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (1 x éénpersoons uittrekbed), eethoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad of douche, wastafel, toilet
2-kamerappartement zij zeezicht algemeen
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 47-51m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon of terras met buitenzitje (gratis)
  • kitchenette
  • koelkast (met vriesvak)
  • kookplaat (4-pits)
  • magnetron
  • koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • toaster/broodrooster
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (diverse bedtypes), eethoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad of douche, wastafel, toilet

Extra informatie kamertypes

  • De premium kamers zijn in het naastgelegen gebouw gelegen (dependance). Deze kamers zijn volledig nieuw en modern ingericht. 
  • De superieur kamers beschikken over glazen balkons en hebben zeezicht of zijzeezicht.

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 159
  • totaal aantal gebouwen: 2
  • klasse: comfort
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant (met airco), buffet restaurant
  • drinkgelegenheden: bar, pool/snackbar
  • wi-fi op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • borg
  • bedlinnen inclusief verschoning 1 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 3 keer per week
  • supermarkt (binnen de accommodatie)
  • wasgelegenheid
  • schoonmaak kamer 5 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • wi-fi bij de receptie: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
Kinderen
  • babybedje
  • speeltuin
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (met airco), buffet restaurant
  • drinkgelegenheden: bar, pool/snackbar
Sportfaciliteiten
  • gameroom
  • tennisbaan
  • voetbalveld
  • animatie
Wellness
  • sauna (tegen betaling)
  • turks stoombad (tegen betaling)
  • fitnessruimte (gratis)
Zwemfaciliteiten
  • binnenzwembad(zoet water, verwarmd)
  • kinderzwembad(geheel apart)
  • buitenzwembad(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

Logies
Logies/ontbijt
Halfpension
8.6
Fantastisch
88 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,6
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,7
Accommodatie algemeen
8,7
Locatie / ligging
8,9
Hygiëne
8,4
Kindvriendelijkheid
8,3
Prijs / kwaliteit
8,7
Kamer / appartement
8,6
Service / gastvrijheid
8,6
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Algarve

Ontdek Algarve

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (zandstrand, via traptreden)
Afstand tot centrum: circa 2 kilometer
Afstand tot oude centrum oude centrum albufeira circa 4 kilometer
Afstand tot de Strip circa 2 kilometer
Afstand tot luchthaven circa 30 kilometer
Afstand tot pinautomaat (binnen de accommodatie)
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 1,2 kilometer
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 200 meter
Rustig gelegen
Aan een hoofdweg
Aan een licht hellende weg
Handig om te weten
  • Er wordt om een borg van €200 gevraagd voor het verblijf in een appartement.
  • De waterglijbanen zijn in de wintermaanden gesloten (november tot april).
  • De wifi is gratis in de kamers en openbare ruimtes. Wil je snellere wifi/betere verbinding dan kan dat voor een kleine vergoeding.
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar de Algarve (Faro). De vlucht duurt ongeveer 3 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Op de volgende plaatsen is er geen reisleiding aanwezig, maar zijn zij uiteraard wel altijd telefonisch bereikbaar (bellen/WhatsApp): Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos en Lagos.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Quarteira - ongeveer 30 minuten

Olhao - ongeveer 30 minuten

Vilamoura - ongeveer 45 minuten

Olhos d'Agua - ongeveer 45 tot 60 minuten

Albufeira - ongeveer 60 tot 90 minuten

Praia da Galé / dos Salgados - ongeveer 70 tot 90 minuten

Armaçao de Pêra - ongeveer 90 tot 120 minuten

Carvoeiro - ongeveer 105 tot 120 minuten

Ferragudo - ongeveer 120 minuten

Praia da Rocha - ongeveer 120 tot 180 minuten

Praia do Vau - ongeveer 120 tot 180 minuten

Alvor - ongeveer 120 tot 180 minuten

Lagos - ongeveer 150 tot 180 minuten

Praia da Luz - ongeveer 150 tot 180 minuten

Santa Luzia Tavira - ongeveer 60 minuten

Tavira - ongeveer 60 minuten

Altura - ongeveer 60 minuten

Monte Gordo - ongeveer 60 tot 90 minuten

Mante Rota - ongeveer 60 tot 90 minuten

* Het is mogelijk dat je bij kleine gezelschappen (minder dan 10 personen) met een shuttlebus naar je accommodatie wordt gebracht. Er wordt geprobeerd om een maximale wachttijd van 45 minuten na te streven.

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun je je melden bij de MTS-balie of Café Central. Hier zal een Sunweb reisleider of een lokale vertegenwoordiger jou verwijzen naar jouw taxi. Een dag voor vertrek kun je de vertrekinformatie terugvinden in de Sunweb App. 

Informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in België.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kan je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kan je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of een Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
In elke reservering dient er minimaal 1 persoon per kamer 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Instituut voor Tropische Geneeskunde:
https://www.itg.be//

Telefoneren

Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.