9,3
Fantastisch

  • Luxe designhotel
  • Comfortabele kamers met zeezicht
  • Culinair H2O restaurant

Hotel Kos Aktis is een modern en luxe designhotel met een vleugje romantiek als slagroom op de taart. De perfecte ligging, namelijk aan de rand van het centrum van Kos-Stad en aan het strand, maakt dit een zeer complete vakantie waarbij aan elk detail is gedacht.

In de kamers tref je, naast een elegante inrichting, veel hout- en glaswerk. Hierdoor ontstaat er veel licht en kun je genieten van prachtige uitzichten. De speciaal ontworpen balkons hebben een adembenemend uitzicht over de Egeïsche Zee. De golven van de zee maken het vakantiegvoel helemaal af. In het H20 restaurant worden door de chefs interationale gerechten verwerkt in de Griekse keuken; een bijzonder culinair hoogstandje met een prachtig uitzicht over zee. 's Morgens staat er een zeer uitgebreid ontbijtbuffet voor je klaar.

Wil je tijdens je verblijf ook aan je body werken, dan is er een uitgebreide fitnessruimte met de modernste attributen. Maar uiteraard kun je ook gewoon in de ontspanningsstand blijven. Als je bijvoorbeeld een frisse duik wilt nemen in een zwembad, kun je als gast gratis terecht in het nabij gelegen Kos Divine hotel & suite. De directe omgeving leent zich ook perfect voor het maken van uitstapjes, waarvan de haven van Kos-Stad slechts een van de vele voorbeelden is.

Kamertypes

2-persoonskamer voor alleengebruik zeezicht
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 21m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar (gevuld: water, frisdrank, bier, alcoholische drankjes, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer (te leen)
  • strijkplank (te leen)
  • badkamer met: bad, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)
2-persoonskamer zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 21m²
  • 1 x éénpersoons opklapbed
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar (gevuld: water, frisdrank, bier, alcoholische drankjes, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer (te leen)
  • strijkplank (te leen)
  • badkamer met: bad, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)
juniorsuite zeezicht
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen zonder kinderen of 2 volwassenen met 2 kinderen (t/m 12 jaar)
  • oppervlakte circa 31m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar (gevuld: water, frisdrank, bier, alcoholische drankjes, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), nederlandstalige zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer (te leen)
  • strijkplank (te leen)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 42
  • totaal aantal verdiepingen: 4
  • totaal aantal gebouwen: 1
  • klasse: comfort
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 1)
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant
  • drinkgelegenheden: bar
  • roomservice
  • televisiehoek
  • accommodatie niet geschikt voor mindervaliden
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • climate resilience tax
  • bedlinnen inclusief verschoning 7 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • bagagerie
  • minisupermarkt (in de directe omgeving)
  • diverse winkeltjes (in de directe omgeving)
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
  • kluisje op de kamer: bij de reissom inbegrepen
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • handdoekenservice: gratis
Verplicht
  • climate resilience tax: circa 7,00 € per eenheid per nacht contant of per creditcard te betalen (ter plekke te betalen, verplicht)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant
  • drinkgelegenheden: bar
Wellness
  • fitnessruimte bij kos hotel junior suites, afstand ca. 400 meter (gratis)
Zwemfaciliteiten
  • (aantal 1)
  • handdoekenservice (gratis)
  • kinderzwembad (aantal 1, bij kos divine hotel & suite, afstand ca. 400 meter)(zoet water)
  • buitenzwembad (aantal 1, geopend van donderdag 1 mei 2025 t/m woensdag 6 november 2024, bij kos divine hotel & suite, afstand ca. 400 meter)(zoet water, buitenzitje: parasol, ligstoelen)

Verzorging

Logies/ontbijt
Halfpension
9.3
Fantastisch
25 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9,3
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
9,4
Accommodatie algemeen
9,8
Locatie / ligging
9,3
Hygiëne
9
Prijs / kwaliteit
9,2
Kamer / appartement
9,6
Service / gastvrijheid
8,6
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Kos

Ontdek Kos

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (kiezelstrand, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )
In het centrum
Afstand tot Barstreet circa 500 meter
Afstand tot luchthaven circa 24 kilometer
Afstand tot haven circa 500 meter
Afstand tot bushalte circa 0 meter: naar Agios Fokas
Afstand tot pinautomaat circa 0 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 0 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 0 meter
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Kos. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Kardamena – ongeveer 20 minuten

Kefalos - ongeveer 20 minuten

Mastichari – ongeveer 20 minuten

Marmari – ongeveer 30 minuten

Tigaki – ongeveer 30 minuten (bij een gecombineerde bus ongeveer 60 minuten)

Kos-Stad,Lambi en Psalidi - ongeveer 45 minuten (bij een gecombineerde bus ongeveer 90 minuten)

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kunt jij je melden met jouw voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar jouw taxi. Voor de transfer terug naar de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie.

Informatie over Griekenland

Hoofdstad:
De hoofdstad van Griekenland is Athene.

Taal:
De officiële taal is Grieks. Maar met Engels (en in mindere mate met Duits) kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Griekenland is het één uur later dan in Nederland.

Valuta:
De officiële munteenheid is de euro. Op alle Griekse eilanden kun je pinnen. In de toeristische (bad)plaatsen vind je veelal meerdere pinautomaten. Wil je betalen met een credit card? Ook deze worden op veel plaatsen geaccepteerd.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart.
Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.


Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen vind je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Griekenland voor de politie is 100. Wanneer je een ambulance nodig hebt, dan dien je 166 te bellen. Let op, deze alarmnummers mag je alleen gebruiken bij noodgevallen.


Eten & drinken:
Houd je van lekker eten? In Griekenland ben je aan het juiste adres. De Griekse keuken is divers. In de Griekse restaurants vind je zowel vlees- als visgerechten, maar ook smaakvolle vegetarische gerechten. Denk maar aan Gyros, Mousaka, Calamaris en Tzatziki. Trek in wat anders? Ook dit is mogelijk. In de toeristische plaatsen tref je een grote hoeveelheid aan van restaurants met de internationale keuken.


Het water in Griekenland is anders dan je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Wij adviseren je om flessen water te kopen in de supermarkt of in jouw hotel/appartement. Let op dat deze flessen goed zijn afgesloten en niet zijn gevuld met kraanwater.


Fooien:
Het is in Griekenland de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 10% fooi te geven.

Openingstijden:
Houd er rekening mee dat de winkels tussen 13.00-16.00 uur zijn gesloten i.v.m. de siësta. De winkels zijn 's avonds open tot ca. 20.00 uur. In de toeristische centra zijn ze zelfs tot ca. 22.00 uur geopend.

Voor- en naseizoen
Het is mogelijk dat het in het voor- en naseizoen (april, mei, juni en september, oktober) rustiger is in veel plaatsen in Griekenland. Vaak zijn niet alle winkels, bars en restaurants geopend. Omdat het dan niet altijd druk is met toeristen komt het vaak voor dat activiteiten niet worden aangeboden.

Feestdagen:
In Griekenland vinden de volgende feestdagen plaats tijdens de maanden april t/m oktober:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria Hemelvaart
  • 28 oktober Dag van Nee

De Grieken vieren Pasen op een ander moment dan wij in Nederland. In Griekenland houdt men de Orthodoxe kalender aan.


Scooterhuur:
Voor het besturen van een scooter (en brommer) in Griekenland moet je een motorrijbewijs A hebben. Griekse verhuurmaatschappijen accepteren vaak een bromfietscertificaat of autorijbewijs B. Wanneer je toch besluit een scooter of brommer te huren zonder motorrijbewijs dan doe je dit op eigen risico.

Lees meer Griekenland
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.