9,3
Fantastisch

  • Hoge kwaliteit en goede service
  • Chef Benoît Sinthon in 2-sterren Michelin restaurant
  • Direct aan zee en dichtbij historisch centrum Funchal

Hotel The Cliff Bay is een juweeltje gelegen direct aan zee en niet al te ver van het historische centrum van Funchal. Vanaf het hotel geniet je van prachtige uitzichten over de zee en Funchal.

Afkoelen in het heerlijke zoutwaterzwembad, lekker bubbelen in de jacuzzi of een verfrissende duik in de zee. Er zijn genoeg mogelijkheden voor een dag vol waterpret. Voor ontspanning kun je terecht bij het wellnesscenter en voor een actieve middag kun je een balletje slaan op de tennisbaan of lekker stoom afblazen in de fitnessruimte.

Voor de echte culinaire belevenis zit je hier zeker goed. Het Il Gallo d’Oro restaurant heeft 2 michelin sterren en serveert gerechten uit de Mediterraanse en Iberische keuken. Chef Benoît Sinthon zorgt ervoor dat je  hier verse gerechten geserveerd krijgt van hoge kwaliteit. Drink een verse cocktail bij een van de bars of bestel roomservice vanuit je kamer. Waar je ook voor kiest, je zult gegarandeerd verstelt staat van de goede service van Hotel The Cliff Bay.

Kamertypes

2-persoonskamer algemeen standaard
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 30-36m²
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas
2-persoonskamer beperkt zeezicht standaard
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas
2-persoonskamer bovenste etage superieur (Zeezicht)
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 30-36m²
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • kussen menu
2-persoonskamer bovenste etage zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 30-36m²
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • kussen menu
2-persoonskamer zeezicht standaard
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas
2-persoonskamer zij zeezicht algemeen
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas
2-persoonskamer zij zeezicht standaard
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 30-36m²
  • 2 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • veranda
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas
juniorsuite
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 40m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • veranda
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (smart televisie)
  • telefoon
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • verwarming (individueel regelbaar: gehele dag)
  • (woon) kamer, 4 slaapplaatsen (2 x tweepersoonsbed (aparte bedden))
  • apart toilet
  • badkamer met: bad en douche, dubbele wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • kussen menu

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 202
  • klasse: comfort
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • eetgelegenheden: à-la-carterestaurant (geopend van 19:00 tot 22:00 uur) , internationaal restaurant (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen in het restaurant)
  • drinkgelegenheden: bar aantal 2, strandbar
  • roomservice (tegen betaling)
  • bibliotheek
  • parkeerterrein
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief
  • handdoeken inclusief
  • bagagerie
  • kapsalon
  • diverse winkeltjes
  • schoonmaak kamer
  • huisdieren niet toegestaan
Kinderen
  • babybedje
  • kinderspeelruimte
Verplicht
  • toeristenbelasting: circa 2,00 € per persoon per nacht (ter plekke te betalen, verplicht)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: à-la-carterestaurant (geopend van 19:00 tot 22:00 uur) , internationaal restaurant (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen in het restaurant)
  • drinkgelegenheden: bar aantal 2, strandbar
Sportfaciliteiten
  • biljart (gratis)
  • golfbaan (tegen betaling)
  • tennisbaan (niet overdekt)
  • tafeltennis
  • duiken (tegen betaling)
  • animatie
Wellness
  • wellnesscenter/spa: sauna (tegen betaling), hamambehandelingen (tegen betaling), turks stoombad (tegen betaling), cyclonische douche, jacuzzi, rustruimte, massages (tegen betaling), schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice
  • binnenzwembad(verwarmd)
  • kinderzwembad
  • buitenzwembad(zout water, ligstoelen, parasol)

Verzorging

Halfpension houdt in:
ontbijt buffet + 3 gangen thema-diner

Volpension houdt in:
ontbijt buffet + 3 gangen menu lunch + 3 gangen thema-diner

Volpension
Logies/ontbijt
Halfpension
9.3
Fantastisch
6 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9,3
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
9,5
Accommodatie algemeen
9,3
Locatie / ligging
9,5
Hygiëne
8,7
Prijs / kwaliteit
9,3
Kamer / appartement
9,5
Service / gastvrijheid
9,2
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Madeira

Ontdek Madeira

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot centrum: circa 2 kilometer
Afstand tot oude centrum circa 3 kilometer
Aan zee (geen strand)
Afstand tot luchthaven circa 17 kilometer
Afstand tot bushalte circa 200 meter
Afstand tot pinautomaat circa 500 meter
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Madeira (Funchal). De vlucht duurt ongeveer 4 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden vanuit Funchal zijn als volgt:

Funchal - ongeveer 30 minuten

Caniço - ongeveer 15 minuten

Santa Cruz - 15 minuten

Calheta - ongeveer 50 minuten

Machico - ongeveer 15 minuten

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun jij je melden met jouw voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar jouw taxi. Voor de transfer terug naar de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie.

Informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in België.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kan je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kan je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of een Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
In elke reservering dient er minimaal 1 persoon per kamer 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Instituut voor Tropische Geneeskunde:
https://www.itg.be//

Telefoneren

Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.