8,3

  • Maar liefst 3 zwembaden
  • Groot aanbod aan sportactiviteiten
  • Comfortabele kamers met balkon

Hotel Sunlight Bahia Principe Tenerife is een uitstekend hotel met een prachtige architectuur. Het resort ziet er uit als een kleurrijk, Canarisch dorpje. Neem bij aankomst even de tijd om het resort te verkennen. Sommige kamers liggen namelijk een klein stukje wandelen van het hoofdgebouw, waar alle faciliteiten zich bevinden. Naast het genieten van alle leuke faciliteiten kun je ook heerlijk dineren. Zowel in het buffetrestaurant als in de à-la-carterestaurants zorgen de koks voor uitstekende maaltijden.

Kamertypes

2-persoonskamer standaard
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • badkamer met: bad, douche, dubbele wastafel, toilet, bidet, föhn
  • gratis gebruik wi-fi
2-persoonskamer voor alleengebruik standaard
geschikt voor 1 persoon
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • badkamer met: bad, douche, dubbele wastafel, toilet, bidet, föhn
  • gratis gebruik wi-fi
juniorsuite algemeen
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • (woon) kamer, 4 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed (aparte bedden); 1 x tweepersoons bedbank), zithoek, zitbank
  • badkamer met: douche, jacuzzi, dubbele wastafel, toilet, bidet, föhn
  • gratis gebruik wi-fi
juniorsuite zij zeezicht
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • (woon) kamer, 4 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed (aparte bedden); 1 x tweepersoons bedbank), zithoek, zitbank
  • badkamer met: douche, jacuzzi, dubbele wastafel, toilet, bidet, föhn
  • gratis gebruik wi-fi

Extra informatie kamertypes

VIP SERVICE / Royal Golden ter plaatse te boeken obv beschikbaarheid, circa 12,- per persoon per nacht.
Kamer met beste ligging
Fruitmandje en champagne bij aankomst
Gratis kluisje
Dagelijks minibar met frisdrank
4 x per week à la carte diner
Gratis Wi-Fi (1 device per reservering)
Selectie van internationale alcoholische drankjes in de Lobby Bar

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 215
  • totaal aantal verdiepingen: 3
  • klasse: comfort
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 2 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
  • wi-fi bij de receptie: gratis
Kinderen
  • babybedje
  • speeltuin
  • mini club, van 4 t/m 12 jaar
Optioneel
  • kluisje op de kamer: (ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 2), à-la-carterestaurant (aantal 4), snackbar (heren dienen een lange broek te dragen tijdens het diner)
  • drinkgelegenheden: bar, poolbar
Sportfaciliteiten
  • biljart
  • darts
  • minigolf
  • tennisbaan
  • tafeltennis
  • duiken
  • animatie, voor kinderen, voor volwassenen
Wellness
  • jacuzzi
  • fitnessruimte
  • aquagym
  • massage (tegen betaling)
  • schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice
  • kinderzwembad(geheel apart)
  • buitenzwembad (aantal 3)(verwarmd, ligstoelen, parasol)

Verzorging

All-inclusive

Alle maaltijden zijn in buffetvorm
* Ontbijt 07.30 - 10.30 uur
* Lunch 13.00 - 15.00 uur
* Diner 18.30 - 22.00 uur
* Snacks
* Lokale (non-) alcoholische dranken tot 23.00 uur
* 3x per week diner in één van de à-la-carterestaurants

 

Ultra All inclusive
Alle maaltijden zijn in buffetvorm
* Ontbijt 07.30 - 10.30 uur
* Lunch 13.00 - 15.00 uur
* Diner 18.30 - 22.00 uur
* Snacks
* Lokale (non-) alcoholische dranken tot 23.00 uur
* 4x per week diner in één van de à-la-carterestaurants (reserveren verplicht)
* Kamers met het beste uitzicht
* Een selectie internationale alcohole dranken bij de Lobby Bar
* Chocolade en wijn bij aankomst

Ultra all-inclusive

Alle maaltijden zijn in buffetvorm
* Ontbijt 07.30 - 10.30 uur
* Lunch 13.00 - 15.00 uur
* Diner 18.30 - 22.00 uur
* Snacks
* Lokale (non-) alcoholische dranken tot 23.00 uur
* 3x per week diner in één van de à-la-carterestaurants

 

Ultra All inclusive
Alle maaltijden zijn in buffetvorm
* Ontbijt 07.30 - 10.30 uur
* Lunch 13.00 - 15.00 uur
* Diner 18.30 - 22.00 uur
* Snacks
* Lokale (non-) alcoholische dranken tot 23.00 uur
* 4x per week diner in één van de à-la-carterestaurants (reserveren verplicht)
* Kamers met het beste uitzicht
* Een selectie internationale alcohole dranken bij de Lobby Bar
* Chocolade en wijn bij aankomst

8.3
89 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,3
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
8
Verblijf
8,3
Kinderen
7,8
Locatie
8,4
Overige faciliteiten
8,7
Personeel
7,9
Prijs/kwaliteit
8,7
Schoon
8,3
Vakantie algemeen

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Tenerife

Ontdek Tenerife

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 400 meter (via een licht hellende weg)
Afstand tot centrum: costa adeje circa 7 kilometer, playa de las americas circa 12 kilometer
Aan zee (geen strand)
Afstand tot luchthaven Tenerife circa 27 kilometer
Handig om te weten
  • Bahia Principe bestaat uit twee delen: Bahia Tenerife en Bahia Costa Adeje. Als Sunweb gast verblijf je in Bahia Tenerife. Je mag de faciliteiten gebruiken van beide delen, behalve het hoofdrestaurant van Bahia Costa Adeje.
  • Mannen zijn verplicht bij het diner een lange broek te dragen.
Vucht informatie
Je vliegt naar Tenerife. De vlucht duurt ongeveer 4 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.
De transfer
In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken.Het is mogelijk dat er bij aankomsten op de luchthaven van minder dan 26 personen, je met een shuttlebus naar je accommodatie wordt gebracht. Er wordt geprobeerd om op de luchthaven een maximale wachttijd van 60 minuten na te streven, voordat de transfer naar de desbetreffende plaatst vertrekt.
Vluchtschema
In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden, zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen. We kunnen dit echter nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.
E-tickets
Sunweb verzendt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: Op de tickets dienen de 1 voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de identiteitskaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kan je geweigerd worden voor een vlucht.

Voor meer exacte informatie over de vliegreis zoals bagage en online check-in per luchtvaartmaatschappij verwijzen wij naar 'Reisinfo' – 'De vliegreis' op deze website.

Informatie over Spanje

Hoofdstad
De hoofdstad van Spanje is Madrid.

Taal
De officiële taal is Spaans. Maar met Engels of Duits kan je er ook vaak terecht.

Tijd
Spanje heeft geen tijdsverschil met België. Behalve op de Canarische Eilanden, daar is het 1 uur vroeger dan in België. Dit geldt zowel voor de zomer- als de wintertijd.

Valuta
De officiële munteenheid van Spanje is de euro. Met de bankkaart betalen in Spanje is geen probleem. Vrijwel overal zijn automaten aanwezig waar je met de kaart kan betalen. Ook betalen met creditcard is op vele plaatsen mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Het stopcontact is soms wel anders van vorm. In dat geval kan je een tussenstekker gebruiken.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Spanje.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met je ambassade of consulaat.
- Het over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.
- In iedere reservering dient er minimaal 1 persoon 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site https://www.belgium.be/language_selection of de site van het Tropisch Instituut:
https://www.itg.be

Telefoneren
Je kan met je gsm telefoneren in Spanje. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken vanwege de hoge kosten die hiervoor worden verrekend. Informeer hierover bij je provider voor je op vakantie vertrekt. Wil je gebruikmaken van het internet via je gsm, dan raden wij je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Spanje voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Spanje staat bekend om de tapas (aperitiefhapjes) en paëlla (rijst met kip en/of vis). Daarnaast staat Spanje bekend om de sangria, een fruitige wijn die geserveerd wordt in een karaf met verse vruchten.

Het water in Spanje is niet zoals je in België gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Je kan het best flessenwater kopen in de supermarkt of bij je hotel/appartement.

Fooien
Het is in Spanje de gewoonte om een fooi van ca. 5% tot 10% te geven.

Openingstijden
De winkels in Spanje zijn geopend van maandag t/m zaterdag van 09.00u tot 14.00u en van 16.30u tot 20.00u. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer geopend.

Feestdagen
In Spanje viert men volgende feestdagen:
- 1 mei: Dag van de Arbeid
- 15 augustus: Maria Hemelvaart
- 12 oktober: Spaanse Nationale Feestdag
- 1 november: Allerheiligen

Belangrijk
Het is verplicht toeristenbelasting te betalen in Catalonië en op de Balearen. De kosten hiervoor zijn per persoon per nacht, voor personen van 17 jaar en ouder. De kosten betaal je ter plaatse bij het inchecken en zijn afhankelijk van het aantal sterren van je verblijf.

Lees meer Spanje
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Reisgezelschap + aantal kamers

Met wie wil je naar de zon reizen? Vul de exacte geboortedata van de eventueel meereizende kinderen in, zo kunnen wij de correcte korting en beschikbaarheid tonen.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.