7,3

  • Prachtig hotel dicht bij het strand
  • Slapen in moderne kamers met veel comfort
  • Zo op het strand, genieten van het mediterrane zonnetje

Onder de naam hotel Rodos Palace Abav2 Suites verkoopt het hotel zijn meest luxe kamers en suites, zowel in het hoofdgebouw als in de bungalows in de tuin. Het zijn kamers die veel luxe, modern comfort en privacy bieden. De zachte kleurenschema's en de natuurlijke materialen die gebruikt zijn, creëren een sfeer van elegantie en ontspanning.
Mocht je toch liever voordeliger verblijven in één van hun standaardkamers, dan kan dat ook. Deze vind je
hier.

Je treft in dit hotel alles wat nodig is voor een geslaagde en vooral luxe vakantie op het mooie eiland Rhodos. De officiële 5 sterren-categorie heeft dit hotel te danken aan zijn vele hotelfaciliteiten en de locatie direct aan zee. Gastvrijheid en vriendelijk service voeren hier de boventoon en staat relaxen voor iedere gast centraal. Er zijn meerdere zwembaden en rondom staan er ligbedjes met parasols. Tevens is een grote selectie aan restaurants en bars. Bestel een lekker kopje koffie of verfrissende cocktail en natuurlijk een typisch Griekse lekkernij voor ernaast. Zowel ’s morgens als ’s avonds geniet je van variërende en smaakvolle gerechten, want lekker eten is ook heel belangrijk tijdens de vakantie. Sportief aan de gang kan ook of je laten verwennen in de Spa. Geniet!!

Kamertypes

2-persoonskamer tuinzijde luxe type (Main Building)
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 25m²
  • 1 x éénpersoons opklapbed
  • 1 x tweepersoonsbed
  • terras met buitenzitje
  • koelkast (gratis)
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, badslippers
2-persoonskamer zeezicht luxe type (Main building)
geschikt voor 2 tot 3 personen
oppervlakte circa 25m²
suite Deluxe zeezicht (Hoofdgebouw)
geschikt voor 2 tot 3 personen
oppervlakte circa 60m²
suite tuinzijde gedeeld zwembad (Annex)
geschikt voor 2 tot 5 personen
  • oppervlakte circa 65m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • terras met buitenzitje
  • kitchenette
  • koffiezetapparaat
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • gedeeld zwembad (gedeeld met 1 kamers)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoons bedbank), eethoek, zithoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers
suite tuinzijde plus (Annex)
geschikt voor 2 tot 5 personen
  • oppervlakte circa 65m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon met buitenzitje (gratis)
  • kitchenette
  • koffiezetapparaat
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoons bedbank), eethoek, zithoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers
suite tuinzijde privézwembad (Annex)
geschikt voor 2 tot 5 personen
  • oppervlakte circa 65m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • terras met buitenzitje
  • kitchenette
  • koffiezetapparaat
  • minibar (gevuld, inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • privézwembad
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (2 x éénpersoons bedbank), eethoek, zithoek
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 215
  • receptie (24 uur geopend)
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • ontbijtruimte
  • televisiehoek
  • parkeerterrein
  • accommodatie niet geschikt voor mindervaliden
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • bagagerie
  • minisupermarkt
  • souvenirwinkel
  • kapsalon (binnen de accommodatie)
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren toegestaan (alleen kleine dieren/honden)
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
  • kluisje op de kamer: gratis
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kinderstoel in het restaurant: gratis
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
  • wi-fi bij de receptie: gratis
Kinderen
  • babybedje
  • speeltuin
  • mini club, van 4 t/m 11 jaar, van maandag 29 april 2024 t/m zondag 13 oktober 2024
  • kinderdisco
Verplicht
  • climate resilience tax: circa 10,00 € per eenheid per nacht (ter plekke te betalen, verplicht)
Optioneel
  • baby oppas: op aanvraag (ter plekke te betalen)
  • huisdieren, excl. voer: (op te geven bij reservering, ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 3), à-la-carterestaurant (aantal 2), oriëntaals restaurant, grieks restaurant, italiaans restaurant
  • drinkgelegenheden: bar aantal 4
Sportfaciliteiten
  • gameroom (tegen betaling)
  • biljart (tegen betaling)
  • darts (gratis)
  • tennisbaan (aantal 2) (circa 3,00 € per uur)
  • tafeltennis (gratis)
  • animatie, van maandag 13 mei 2024 t/m zondag 13 oktober 2024, voor volwassenen overdag, 's avonds
Wellness
  • jacuzzi (tegen betaling)
  • sauna (tegen betaling)
  • turks stoombad (tegen betaling)
  • fitnessruimte (tegen betaling)
  • massage (tegen betaling)
  • schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice (gratis)
  • binnenzwembad (aantal 1)(zoet water)
  • kinderzwembad (aantal 1)(geheel apart)
  • buitenzwembad (aantal 4)(zoet water, ligstoelen, parasol)

Verzorging

Halfpension
All-inclusive
*Alle maaltijden in buffetvorm
*Ontbijt 07.00- 10.00 uur (vroeg ontbijt op aanvraag mogelijk)
*Lunch 12.00 - 14.30 uur (Restaurant bij het zwembad)
*Warme en koude snacks + ijsjes voor kids 10.00 - 22.00 uur
*Diner 19.00 - 21.30 uur (Restaurant Ambrosia)
*Vier à-la-carte restaurants 18.45 - 21.00 uur
(Reservering is vereist en kosten hiervoor bedragen €5,00 per keer)
*Lokale (non-) alcoholische dranken 10.00-23.00 uur
(cocktails, kidscocktails,wijn, bier, koffie, thee, sapjes. Geserveerd
in de Lounge Bar op de begane grond naast het zwembad)


7.3
35 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

7,3
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Familie
7,5
Verblijf
7,6
Kinderen
8,2
Locatie
7,1
Overige faciliteiten
7,1
Personeel
6,7
Prijs/kwaliteit
7,6
Schoon
7,1
Vakantie algemeen

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Rhodos

Ontdek Rhodos

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 50 meter
Afstand tot centrum: circa 4,0 kilometer
Afstand tot luchthaven circa 12 kilometer
Afstand tot bushalte circa 50 meter
Afstand tot pinautomaat circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde apotheek circa 50 meter
Aan een hoofdweg
Handig om te weten
  • Gasten van Hotel Rodos Palace delen dezelfde faciliteiten (zwembaden, restaurants, bars, openbare ruimtes)
  • Verblijf je liever in Hotel Rodos Palace klik hier voor meer informatie
Vucht informatie

Je vliegt naar Rhodos. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer
In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:Ialyssos, Trianda en Ixia - ongeveer 40 minutenRhodos-Stad - ongeveer 40 à 90 minutenAfandou - ongeveer 90 minutenKalithea - ongeveer 50 minutenFaliraki - ongeveer 75 minutenKiotari - ongeveer 150 minutenLindos - ongeveer 120 minutenKalathos - ongeveer 105 minutenLahania - ongeveer 90 minutenKolymbia - ongeveer  minutenPefki - ongeveer 135 minutenDe transfertijden zijn afhankelijk van het aantal stops en verkeersdrukte.
LET OP!

Er is geen reisleiding aanwezig (alleen telefonisch) in:Gennadi: Grand ResortLardos: Lindos Princess BeachLindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos VillageLathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & VillasKiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exlusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

De privétransfer
Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kan je dit aangeven. Op de luchthaven kan je jezelf melden met je voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar je taxi. Voor de transfer terug naar de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie.
Vluchtschema
In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de website tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden, zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen. We kunnen dit echter nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook ten allen tijde onder voorbehoud.
E-tickets
Sunweb verzendt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: op de tickets dienen de 1 voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de identiteitskaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kan je geweigerd worden voor een vlucht.

Voor meer exacte informatie over de vliegreis, zoals bagage en online check-in per luchtvaartmaatschappij, verwijzen wij naar 'Reisinfo' – 'De vliegreis' op deze website.

Informatie over Griekenland

Hoofdstad:
De hoofdstad van Griekenland is Athene.

Taal:
De officiële taal is Grieks. Maar met Engels (en in mindere mate met Duits) kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Griekenland is het één uur later dan in Nederland.

Valuta:
De officiële munteenheid is de euro. Op alle Griekse eilanden kun je pinnen. In de toeristische (bad)plaatsen vind je veelal meerdere pinautomaten. Wil je betalen met een credit card? Ook deze worden op veel plaatsen geaccepteerd.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart.
Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.


Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen vind je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Griekenland voor de politie is 100. Wanneer je een ambulance nodig hebt, dan dien je 166 te bellen. Let op, deze alarmnummers mag je alleen gebruiken bij noodgevallen.


Eten & drinken:
Houd je van lekker eten? In Griekenland ben je aan het juiste adres. De Griekse keuken is divers. In de Griekse restaurants vind je zowel vlees- als visgerechten, maar ook smaakvolle vegetarische gerechten. Denk maar aan Gyros, Mousaka, Calamaris en Tzatziki. Trek in wat anders? Ook dit is mogelijk. In de toeristische plaatsen tref je een grote hoeveelheid aan van restaurants met de internationale keuken.


Het water in Griekenland is anders dan je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Wij adviseren je om flessen water te kopen in de supermarkt of in jouw hotel/appartement. Let op dat deze flessen goed zijn afgesloten en niet zijn gevuld met kraanwater.


Fooien:
Het is in Griekenland de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 10% fooi te geven.

Openingstijden:
Houd er rekening mee dat de winkels tussen 13.00-16.00 uur zijn gesloten i.v.m. de siësta. De winkels zijn 's avonds open tot ca. 20.00 uur. In de toeristische centra zijn ze zelfs tot ca. 22.00 uur geopend.

Voor- en naseizoen
Het is mogelijk dat het in het voor- en naseizoen (april, mei, juni en september, oktober) rustiger is in veel plaatsen in Griekenland. Vaak zijn niet alle winkels, bars en restaurants geopend. Omdat het dan niet altijd druk is met toeristen komt het vaak voor dat activiteiten niet worden aangeboden.

Feestdagen:
In Griekenland vinden de volgende feestdagen plaats tijdens de maanden april t/m oktober:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria Hemelvaart
  • 28 oktober Dag van Nee

De Grieken vieren Pasen op een ander moment dan wij in Nederland. In Griekenland houdt men de Orthodoxe kalender aan.


Scooterhuur:
Voor het besturen van een scooter (en brommer) in Griekenland moet je een motorrijbewijs A hebben. Griekse verhuurmaatschappijen accepteren vaak een bromfietscertificaat of autorijbewijs B. Wanneer je toch besluit een scooter of brommer te huren zonder motorrijbewijs dan doe je dit op eigen risico.

Lees meer Griekenland
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Reisgezelschap + aantal kamers

Met wie wil je naar de zon reizen? Vul de exacte geboortedata van de eventueel meereizende kinderen in, zo kunnen wij de correcte korting en beschikbaarheid tonen.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.