1. FAQ | Sunweb
  2. Checklist per bestemming
  3. Wat heb ik nodig om te kunnen reizen naar Egypte?

Alle thema's

Wat heb ik nodig om te kunnen reizen naar Egypte?

Let op! Heb jij niet de juiste documenten bij je kan jou toegang tot jouw vlucht worden geweigerd.

1. Vaccinatiebewijs (alleen op papier) óf PCR-test
2. Declaration Form
3. PLF-formulier voor terugreizen naar België / Gezondheidsverklaring voor reizen vanaf of naar Nederland 
4. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf negatieve uitslag PCR-test (terugreis naar België)

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan naar Egypte.

1. Vaccinatiebewijs óf PCR-test voor alle reizigers vanaf 6 jaar en ouder
Om Egypte binnen te mogen kun je gebruik maken van één van de twee onderstaande opties:

Vaccinatiebewijs
• Bewijs dat jij volledig bent gevaccineerd (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
• De laatste vaccinatie moet minimaal 14 dagen voor aankomst zijn toegediend
• Wanneer je bent hersteld van COVID-19 en daarna één vaccinatie hebt gehad, moet je alsnog een negatieve PCR-test kunnen aantonen
• Het bewijs moet de volgende gegevens bevatten: jouw personalia, datum van de laatste vaccinatie en naam van het vaccin
• Digitaal vaccinatiebewijs wordt niet geaccepteerd
• Op het bewijs moet een QR-code staan
• Het bewijs moet in het Engels of Arabisch opgesteld zijn

Óf negatieve testuitslag van een PCR-test
• Niet ouder dan 72 uur voor vertrek
• Het certificaat is afgegeven en gestempeld door een geaccrediteerd laboratorium (zonder doorhalingen of toevoegingen) of het heeft een QR-code.
• Het type monster wordt vermeld evenals het type test (RT - PCR).
• Het tijdstip en de datum van de afname van de test moeten worden vermeld
• Het certificaat is opgesteld in het Engels of Arabisch.
• Kinderen onder de 6 jaar hoeven geen PCR-test te overleggen

Tip: lees hier hoe jij jouw coronabewijs op papier kan opvragen.

2. Formulier voor jouw vakantiebestemming
Het is verplicht tijdens jouw reis het ingevulde Declaration Form bij je te dragen. 

3. Formulieren voor jouw land van vertrek of terugkomst
Heen- en/of terugreis vanuit of naar België: het is verplicht om binnen 48 uur voor aankomst in België een Passenger Locator Form in te vullen en bij je te dragen. Ondanks de regeling dat dit niet van toepassing is wanneer je korter dan 48 uur in België verblijft, adviseren wij ook Nederlandse reizigers dit formulier in te vullen.

Heen- en/of terugreis vanuit of naar Nederland: het is verplicht voor alle reizigers (vanaf 13 jaar) die via een Nederlandse luchthaven reizen een gezondheidsverklaring van het RIVM bij je te dragen.

4. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf negatieve uitslag PCR-test (terugreis naar België) voor reizigers vanaf 12 jaar en ouder
Bij terugkomst in België moet je een vaccinatiebewijs of herstelbewijs kunnen tonen. Beschik je niet over een van deze bewijzen dan toon je een negatieve uitslag van een PCR-test die niet ouder is dan 72 uur. Inwoners van België kunnen zich ook na terugkomst in België laten testen op dag 1 of 2 na thuiskomst en blijf je quarantaine. Zodra je testuitslag negatief is mag je uit quarantaine. Klik hier voor meer informatie. 

Uitzondering: wanneer je in Brussel woont of verblijft en je komt terug uit een rood gebied dan laat jij je testen op dag 1 en 7 na terugkomst en blijf je in quarantaine tot het resultaat van de tweede test bekend is. Dit is niet noodzakelijk als je een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat hebt.

Let op! Reis je terug via Nederland? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via Nederland. 

5. Maatregelen op jouw vakantiebestemming
Check goed welke maatregelen er van toepassing zijn op jouw vakantiebestemming. Deze kunnen anders zijn dan dat je gewend bent in België of Nederland.

6. Reisadvies
Houd altijd het reisadvies van onze overheid goed in de gaten. De adviezen kunnen op dit moment snel wijzigen.

Op reis gaan met de juiste documenten is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf.









Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoonnummer: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)
 

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent.

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Het antwoordtermijn op Social Media is gemiddeld 48 uur.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Telefonisch contact
We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoonnummer: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)
 

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent.
Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Het antwoordtermijn op Social Media is gemiddeld 48 uur.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in