1. FAQ | Sunweb
  2. Terugbetaalverzoek
  3. Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?

Alle thema's

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?

Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher kun je gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Sunweb. Klik op de voucher onder ''bekijk jouw voucher''. Onder jouw voucher zie je de mogelijkheid voor 'voucher behouden of terugbetaling aanvragen' en vervolgens doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen een jaar na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Een eventuele toegevoegde bonus wordt niet uitbetaald en is alleen te gebruiken voor nieuwe vakanties. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR wanneer het een SGR coronavoucher betreft. Ondertussen is de voucher nog steeds te gebruiken.

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot uitbetaling bij ons indienen.

In de 10e en 11e maand na uitgiftedatum ontvang je van ons een e-mail met daarin meer informatie over het indienen van een terugbetaalverzoek of gebruik te maken van een aanbieding.

Is jouw voucher al verlopen en heb je nog geen terugbetaalverzoek ingediend via Mijn Sunweb dan verzoeken we je dit alsnog te doen via Mijn Sunweb. Je ontvangt dan binnen 2-4 weken het geld terug.

Let op: heb jij een voucher ontvangen naar aanleiding van een omboeking omdat jouw nieuwe vakantie goedkoper was dan jouw oude vakantie? Dan kun je voor dit type voucher vanaf 3 maanden na de uitgiftedatum jouw betaling terugvragen. Je ontvangt dan binnen 4 weken jouw geld terug.


Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Antwoord binnen 3 uur

Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Het is momenteel druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 30 minuten

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 2 werkdagen

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 20.00 uur        Zaterdag: 10.00 - 17.00 uur                                Zondag: gesloten

Naar Facebook

Antwoord binnen 3 uur
Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op: 0032-3 259 09 10 (lokaal tarief)

Heb je een groepsreis geboekt vanaf 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Het is momenteel druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 30 minuten
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Heb je een groepsreis geboekt van 20 personen of meer? Neem dan contact op met de afdeling Groepsreizen.

Neem contact op

Antwoord binnen 2 werkdagen
Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in