1. FAQ | Sunweb
  2. Reisadvies
  3. Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

Alle thema's

Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

Aanvullend op het reisadvies van de overheid houden wij aanvullend rekening met de volgende zaken:

1. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
2. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
3. Er geen quarantaine plicht is op jouw vakantiebestemming na aankomst;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we je over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x



B. Aangepaste faciliteiten

JA

x



C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x



D. Gesloten accommodatie

NEE


x

x

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


x

x

F. Voldoet niet aan Sunweb Holiday Checklist

NEE


x

x



A. Jouw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en jij kunt uit gaan kijken naar jouw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij je de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we je goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op jouw vakantiebestemming en welke maatregelen je voor vertrek en bij terugkomst moet treffen. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten. 

B. Jouw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Het is helaas een gevolg van reizen in coronatijd dat niet altijd alle faciliteiten toegankelijk zijn in verband met de gezondheid en veiligheid. Op onze website kun je op de accommodatiepagina onder faciliteiten zien welke coronamaatregelen van toepassing zijn. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.  

C. Jouw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat jij hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Jouw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van jouw geboekte aankomst. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

E. Jouw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.

F. Jouw vakantie voldoet niet aan de Sunweb Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar jouw vakantie komt niet door onze Holiday Checklist. Sunweb stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op jouw vakantie dan ontvang je van ons een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 
Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Telefonisch contact

We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoonnummer: 0032-3 259 09 10
 

Het is momenteel erg druk, de wachttijd is langer dan je van ons gewend bent.

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Het antwoordtermijn op Social Media is gemiddeld 48 uur.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Telefonisch contact
We zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoonnummer: 0032-3 259 09 10
 

Het is momenteel erg druk, de wachttijd is langer dan je van ons gewend bent.
Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Het antwoordtermijn op Social Media is gemiddeld 48 uur.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in