1. FAQ | Sunweb
  2. Informatie over corona-vouchers
  3. Informatie over Sunweb corona-voucher voor geannuleerde flight-only boeking en afgebroken pakketreis

Alle thema's

Informatie over Sunweb corona-voucher voor geannuleerde flight-only boeking en afgebroken pakketreis

Wat is de Sunweb corona-voucher?
Als jouw flight-only boeking is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een Sunweb corona-voucher. Ook als jouw pakketreis eerder is afgebroken ten gevolge van het coronavirus ontvang je ter compensatie van de gemiste vakantiedagen van ons een Sunweb corona-voucher (‘voucher’). Jouw voucher kan gebruikt worden om een nieuwe vakantie te boeken bij ons met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd.

De voucher die je van ons ontvangt valt niet onder de dekking van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).

De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.

Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.


Wat is de Sunweb corona-voucher waard?
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat: i) je reeds voor jouw flight-only boeking had (aan)betaald ten tijde van de annulering of, ii) je ter compensatie van ons krijgt vanwege de gemiste vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Kan ik mijn Sunweb corona-voucher delen met medereizigers?
De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)

Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn Sunweb corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?
Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn Sunweb corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
We hebben je een voucher aangeboden ter waarde van het bedrag dat: i) je reeds voor jouw flight-only boeking had (aan)betaald ten tijde van de annulering of, ii) je ter compensatie van ons krijgt vanwege de gemiste vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen.

Door de voucher te accepteren geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.

Vouchers uitgegeven t/m 20-06-2020:

Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen achttien (18) maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.

Vouchers uitgegeven vanaf 21-06-2020:

Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt binnen enkele dagen terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@sunweb.be.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.











Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact

Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Telefonisch contact
Wij zijn terug bereikbaar op onze normale openingstijden via

+32-3/259.09.10
 

Ma t/m vr 09-20u
Zat 10-17u
Zon gesloten.

Email

Je kan via onderstaande link eenvoudig een e-mail sturen naar ons met jouw vraag.

Neem contact op

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Naar Facebook

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb