Neckermann / Thomas Cook



Ik heb geboekt bij Neckermann/ Thomas Cook, wat nu?

Je kan jouw vakantie omboeken. Wij helpen je graag verder!

Heb je een skivakantie of zonvakantie bij Neckermann/ Thomas Cook geboekt? Dan helpen wij je graag zo snel mogelijk aan een nieuwe vakantie. Jij boekt bij ons een nieuwe vakantie en wij verrekenen direct de reissom van jouw Neckermann/ Thomas Cook vakantie met jouw nieuwe boeking. Wij nemen vervolgens ook zoveel mogelijk de claim richting Garantiefonds van je over! 

Wat moet je doen: 

Stap 1:

Boek een nieuwe zonvakantie of skivakantie op Sunweb.be en zet het boekingsnummer van je oude Neckermann of Thomas Cook reis in het opmerkingenveld in stap 3 van de boeking.

Stap 2:

Stuur zo snel mogelijk na je boeking een e-mail aan omboeken@sunweb.be met de volgende gegevens:

  • Boekingsnummer van je nieuwe vakantie bij Sunweb
  • Bevestiging/ factuur van de bij Neckermann  / Thomas Cook geboekte reis
  • Bewijs van betaling (bankafschrift) aan Neckermann / Thomas Cook
  • Kopie identiteitsbewijs van de hoofdboeker.

    Stap 3:

Zodra wij je nieuwe boeking en bovenstaande documenten hebben ontvangen nemen wij dit in behandeling. Je ontvangt van ons een formulier waarmee je jouw claim overdraagt aan ons. Dat betekent dat je jouw claim niet meer direct bij het Garantiefonds kunt indienen. Wij verrekenen de claim met jouw nieuwe vakantie, een nieuw factuur met het verschil (positief of negatief) krijg je binnen 72 uur per e-mail.

De volgende extra`s zijn niet te claimen bij de Garantiefonds:

  • Premie reis en/of annuleringsverzekering:
    Verzekeringen zijn door Neckermann/ Thomas Cook ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij. De verzekering loopt in de meeste gevallen gewoon door. Wij adviseren je om contact op te nemen met de desbetreffende verzekeringsmaatschappij om de verzekering aan te passen naar je nieuwe vakantie (startdatum/bestemming).
  • Visumkosten (bijv. Egypte):
    Het gekochte visum is niet te claimen bij het garantiefonds. Heb je het visum al ontvangen dan kan deze gewoon worden gebruikt. Heb je het visum nog niet ontvangen dan moet er een nieuw visum worden aangeschaft. Dit kan via Sunweb.

    Belangrijke bijkomende informatie:

    ·        Let op, deze service is alleen van toepassing indien :

    §  je een Thomas Cook of Neckermann pakketreis geboekt hebt op de website van Thomas Cook.be of Neckermann.be of wanneer je een Thomas Cook of Neckermann reis geboekt in een Thomas Cook Travel shop of Neckermann vakantiewinkel in België. Controleer dit goed op je boekingsbevestiging en neem bij twijfel telefonisch contact met ons op.

    §  je een nieuwe boeking maakt op Sunweb.be voor een vliegvakantie

    ·         Sunweb kan deze service niet voor zijn rekening nemen indien:

    §  je een Thomas Cook vakantie geboekt hebt bij een onafhankelijk reiskantoor of een zelfstandige Thomas Cook Travelshop : wend je in dit geval tot je  reiskantoor

    §  je een andere vakantie of dienst dan een pakketreis hebt geboekt bij een Thomas Cook Travelshop (bv een cruise, een vakantie van een andere reisorganisatie dan Thomas Cook) : wend je in dit geval tot het Garantiefonds, zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste instantie of leverancier.

    ·        De terugbetaling is onder voorbehoud van eindcontrole en goedkeuring door het Garantiefonds. Voor meer informatie over de verzekeringsvoorwaarden van het Garantiefonds, klik hier