1. FAQ | Sunweb
  2. FAQ's m.b.t. coronavirus
  3. Informatie m.b.t. alle geannuleerde skivakanties t.e.m. einde seizoen

Alle thema's

Informatie m.b.t. alle geannuleerde skivakanties t.e.m. einde seizoen

Sunweb Group annuleert alle vakanties met vertrek t.e.m. het einde van dit wintersportseizoen
Als gevolg van de beslissing van Buitenlandse Zaken, de wereldwijde Coronabestrijding en de huidige snelheid van de opeenvolgende maatregelen van zowel lokale als internationale autoriteiten, hebben wij besloten om alle vakanties t.e.m. het einde van dit winersportseizoen te annuleren. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen.

Communicatie en gevolgen voor jouw reservatie
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via mail, sms en telefoon dat we hun vakantie annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie, in de vorm van een corona-voucher die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Dit geldt zowel voor zon- als wintersportvakanties.

Kan een corona-voucher worden gebruikt voor het openstaand saldo van een bestaande boeking?
Ja, de corona-vouchers zijn ook geldig voor het betalen van een openstaand bedrag van een al bestaande Sunweb boeking. Als je een andere vakantie met Sunweb in het vooruitzicht hebt die niet geannuleerd is en waarvan je nog een openstaand saldo hebt staan, dan is het mogelijk om hiervoor je corona-voucher te gebruiken. Klanten kunnen hiervoor dit formulier gebruiken.

Hoe krijg je info met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen
Momenteel zijn wij druk bezig om meer dan 150.000 Sunweb Group klanten, die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier verder te helpen. In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group.  Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

• Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet langer zelf te benaderen.
• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in onze FAQ over zomervakanties en wintersport.
• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.

We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, als ook met onze bus-, airline- en hotelpartners.


Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Stuur een e-mail naar info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Sunweb

Wanneer je een vakantie boekt via Sunweb, heb je een Mijn Sunweb account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Sunweb

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Sunweb
Wanneer je een vakantie boekt via Sunweb, heb je een Mijn Sunweb account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Sunweb

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's