Vragen & Contact

De 5 meest gestelde vragen

Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Vergoeding van niet gebruikte dagen van de skipas kunnen gedeclareerd worden bij de annuleringsverzekering. Dit kan als er sprake is van:
- ziekenhuisopname van minimaal 1 overnachting 
- onderbreken van de vakantie door medische noodzaak 
- overlijden/levensbedreigende situatie familie eerste en tweede graad (eerdere terugkeer). 

Houd er rekening mee dat dit alleen kan als de skipas op de factuur staat weergegeven.

Vergoeding van niet gebruikte dagen van skipas kan gedeclareerd worden bij de reisverzekering. Het is verplicht om eerst bij de skiliftmaatschappij na te vragen of je restitutie kan krijgen op de niet genoten dagen in verband met de blessure en hiervan een verklaring te ontvangen indien dit niet het geval is. 

Het kan ook zijn dat je niet terecht kan bij de annulerings- of reisverzekering, dit omdat er geen sprake is van een ziekenhuisopname of vervroegde terugkeer. Je kunt dan bij ons een claim indienen. Hiervoor is het verplicht om een verklaring van de liftmaatschappij te hebben, waarin staat aangegeven op welke datum de skipas is ingeleverd en waarin staat aangegeven dat wij voor de resterende dagen niet zullen worden doorbelast. Alleen dan kunnen wij een dergelijke claim in behandeling nemen. Zonder deze verklaring is het helaas niet mogelijk om restitutie krijgen voor de skipas.


Is Sunweb aangesloten bij het GCR, SGR , Safeshops.be en EMOTA?

Ja, Sunweb is aangesloten bij het GCR, SGR, Safeshops.be en EMOTA. Meer informatie hierover vind je hier.

Kan ik mijn boeking wijzigen naar een andere bestemming/datum?

Wil je jouw vakantie omboeken naar een andere bestemming, dan houden wij de regels van de Bizztravel voorwaarden aan. Dit betekent dat jouw huidige boeking tot 6 weken voor vertrek omgeboekt kan worden.Alleen de hoofdboeker mag de reis wijzigen. 

LET OP: Ga je op vakantie met het vliegtuig. Dan gelden er afwijkende voorwaarden. Wil je hier meer informatie over ontvangen, neem dan contact op met ons Contact Center via de klantenservice pagina.

Heb je al een stoelreservering gemaakt en boek je de desbetreffende vlucht om? Dan vervalt je stoelreservering en moet je een nieuwe stoelreservering maken.


Moet ik mijn betaling voldoen, als er nog geen duidelijkheid is over mijn vakantie?

Vanwege deze uitzonderlijke situatie mag de restantbetaling van jouw vakantie tijdelijk tot twee weken voor vertrek gebeuren, in plaats van zes weken. We gaan ervan uit dat er uiterlijk twee weken voor jouw vertrek duidelijkheid is over jouw vakantie. Als deze geannuleerd wordt is het niet nodig om de restantbetaling te voldoen. Als de vakantie wel doorgaat uiteraard wel. Is er tot twee weken voor vertrek nog geen duidelijkheid of jouw vakantie door kan gaan, dan hoef jij niet te betalen tot er duidelijkheid over is.

We kunnen je verzekeren dat je jouw geld (ook wanneer het alleen de aanbetaling betreft) in geen enkel geval kwijt zult zijn. Wanneer jouw vakantie alsnog geannuleerd wordt, krijg je een corona-voucher voor het door jouw betaalde bedrag op het moment van annuleren. In dat geval nemen wij contact op met de hoofdboeker van de reis.




Stopt de bus voor de accommodatie?

Sunweb streeft ernaar om alle gasten direct voor hun accommodatie af te zetten, zodat je nauwelijks hoeft te lopen met jouw bagage. 

Alleen in de situaties dat sneeuwval of plaatselijke omstandigheden en/of bepalingen dit onmogelijk maken, word je op een uitstapplaats zo dicht mogelijk bij jouw accommodatie afgezet. De verdere afstand kun je dan te voet of per taxi (eigen kosten) af leggen.

Bel ons

We zijn weer bereikbaar op onze normale openingstijden via 

+32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur
Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Sunweb

Wanneer je een vakantie boekt via Sunweb, heb je een Mijn Sunweb account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Sunweb

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Bel ons

We zijn weer bereikbaar op onze normale openingstijden via 

+32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur
Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Sunweb
Wanneer je een vakantie boekt via Sunweb, heb je een Mijn Sunweb account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Sunweb

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's