Sunweb vakantie
  1. FAQ | Sunweb
  2. Verzekeringen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Alle thema's

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Heb jij jouw verzekering geboekt via Sunweb? Onze verzekeringen hebben uitgebreide dekking voor corona gerelateerde situaties: 

Let op: ga jij op vakantie met een verzekering die je via ons hebt afgesloten? Met de verzekering van AXA ben je ook gedekt voor situaties die corona-gerelateerd zijn. Check dit goed in de voorwaarden van een verzekering wanneer je die ergens anders hebt afgesloten.

Dekking van onze AXA reisverzekering
• Je bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van je zorgverzekering. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit je reisverzekering gedaan.
• Indien je vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten je wil om), dan blijft je reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.
• Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat je langer op je reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens je reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als je ernstig ziek bent en in andere gevallen met jouw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
• Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

Dekking van onze AXA annuleringsverzekering
• Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. Sunweb zal de reis dan annuleren en je ontvangt geld terug.
 Er is geen dekking als je zelf jouw reis annuleert zonder geldige reden voordat Sunweb dit doet in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als er geen negatief reisadvies is of een inreisbeperking, dan is er wel dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
• Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan ben je wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. Je bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als jij jouw vakantie moet annuleren of afbreken vanwege onvoorziene omstandigheden die buiten jouw schuld zijn, dan ben je met de Allrisk Annuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
• Als jij of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
• Zie hier de polisvoorwaarden van deze verzekering.

Let op: voor onze verzekeringen is het van belang dat je een Belgische zorgverzekering hebt. Ben je woonachtig in Nederland? Dan kun je geen verzekering (bij)boeken via Sunweb België.

Bekijk hier meer informatie over de AXA-verzekering.

Houd er rekening mee dat de vakantie in bovenstaande situaties door Sunweb altijd geannuleerd wordt tegen kosten en jij vervolgens een claim kunt indienen bij jouw verzekeraar om deze annuleringskosten terug te vragen. Zij beoordelen of jouw claim voldoet aan de voorwaarden. 

 

Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb jij je verzekering ergens anders afgesloten? Check dan de dekking van jouw eigen verzekering.

Calamiteitenfonds

De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds



Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een e-mail te sturen info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 20:00
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

 

Naar Facebook

WhatsApp of bel ons

WhatsApp ons op het nummer +3232590910. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur een e-mail naar  de juiste afdeling:

Cruisevakanties: stuur een e-mail naar cruise@sunweb.be.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen.

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail duurt het beantwoorden van jouw vraag langer dan je van ons gewend bent.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in zonvakanties

Schrijf je in wintersport

Contacteer ons:

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag gesloten

Tijdens de feestdagen hebben wij gewijzigde openingstijden. Bekijk hier onze gewijzigde openingsuren.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt. 

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social Media

Stel je vraag aan ons SunWebCare team op Facebook. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Het team zit klaar op:

Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 20:00
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

 

Naar Facebook

WhatsApp of bel ons

WhatsApp ons op het nummer +3232590910. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur een e-mail naar  de juiste afdeling:

Cruisevakanties: stuur een e-mail naar cruise@sunweb.be.

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen.

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail duurt het beantwoorden van jouw vraag langer dan je van ons gewend bent.
Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Sunweb nieuwsbrief boordevol vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in zonvakanties

Schrijf je in wintersport