Contact met Sunweb over Corona

  1. Home
  2. Corona contact

Sunweb Group annuleert alle vakanties met vertrek t.e.m. 19 april. Skivakanties zijn geannuleerd t.e.m. einde seizoen.

Als gevolg van de beslissing van Buitenlandse Zaken, de wereldwijde Coronabestrijding en de huidige snelheid van de opeenvolgende maatregelen van zowel lokale als internationale autoriteiten, hebben wij besloten om alle vakanties met vertrek tot en met 19 april te annuleren. Voor alle vakanties met vertrek vanaf 20 april blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen. Landen waarvan de grenzen langer dichtblijven en waar boekingen met vertrek na 19 april ook worden geannuleerd vind je met bijbehorende data hier.

Communicatie en gevolgen voor jouw reservatie
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via mail, sms en telefoon dat we hun vakantie annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn.  Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Dit geldt voor zowel zon- als wintersportvakanties. 

Hoe kan je jouw corona-voucher inwisselen?
Als jouw vakantie is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je een corona-voucher om een nieuwe vakantie te boeken bij ons. Deze voucher ontvang je uiterlijk 2 weken na je oorspronkelijke vertrekdatum via e-mail en kan hier worden ingewisseld. 

Hoe krijg je info met betrekking tot jouw reis als gevolg van Corona?

Momenteel zijn wij druk bezig om meer dan 150.000 Sunweb Group klanten, die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier verder te helpen. In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Sunweb Group.  Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

  • Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet langer zelf te benaderen.
  • Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in onze FAQ over zomervakanties en wintersport.
  • Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.
We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, als ook met onze bus-, airline- en hotelpartners.

Momenteel wordt de volgorde van urgenties op de volgende manier bepaald:

  1. Vertrekken binnen de 48u 
  2. Vertrekken + 48u
  3. Latere vertrekken en overige vragen